התאחדות הסטודנטים הארצית הודיעה הערב (שבת) כי יפתחו בשביתה החל מיום שני הקרוב, זאת בתגובה לכך שלימודיהם של כ-30 אלף סטודנטים נפגעים ויש חשש לביטול הסמסטר, החל מיום שני הם ישבתו. השביתה תתקיימנה במוסדות: מכללת ספיר, המכללה האקדמית כנרת, המכללה האקדמית הדסה, המכון הטכנולוגי חולון, מרכז אקדמי רופין, מכון לב, מכון טל, האקדמית ת"א יפו והמכללה האקדמית להנדסה עזריאלי. בהתאחדות הסטודנטים מציינים כי מתוכננים צעדי מחאה נוספים, בעקבות שביתת הסגל הבכיר, שנכנסת לשבוע הרביעי שלה. בין הצעדים המתוכננים: הפגנה נוספת מול משרד האוצר והמל"ג ביום שלישי.
רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, התייחס לכך ואמר כי "החלטנו להוריד את הכפפות, ולהפסיק להיות בני ערובה. על אף שבחמישי האחרון הצלחנו לייצר פתח עבור הצדדים למו"מ, אלו טרם הגיעו להבנות ונראה שהם בוחרים לסכן את כל הסמסטר, ואת זה אנחנו לא נאפשר. אנחנו יוצאים בקריאה ברורה לכל המרצים – הוכחנו בפניכם שחשוב לנו לחזק את התנאים והזכויות שלכם. מרגע שהתחייבתם באופן כתוב מולנו להיצמד להסכם העקרונות, פרצנו עבורכם את הדרך למו"מ. עכשיו תורכם להסיר את איום השביתה ולהוכיח לנו שעתיד הסמסטר חשוב גם לכם". 
שפע הוסיף כי "בשלישי נעלה כולנו לירושלים להפגנה ארצית מול משרד האוצר והמועצה להשכלה הגבוהה. אני קורא לאוצר, לות"ת ולועד ראשי המכללות - קחו אחריות, עזרו לנו לשוב לספסל הלימודים מהר ככל הניתן".

כזכור, הסגלים הבכירים החלו בשביתה ללא הגבלת זמן, ביום ראשון ה-21.10, בשל האפלייה לטענתם בתנאיהם אל מול תנאי המרצים הבכירים באוניברסיטאות. את השביתה מובילה המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר במכללות הציבוריות ולטענתם כלל לא מתקיים עמם משא ומתן על מנת להביא לסיום השביתה.
בשבוע שעבר בתגובה לשביתה, הסטודנטים הפגינו בחלק מהמכללות ומול משרדי האוצר והות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב במל"ג) בירושלים. עומר שטרית, סטודנטית שנה ב' לעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון, אמרה אז ל"מעריב-אונליין" כי "זה כבר מוגזם, הבנו שזה לא הולך להיגמר בקרוב והחלטנו להתערב. אנחנו ממש מתוסכלים. אמרו לנו שאם במהלך החודש הקרוב לא תסתיים השביתה יבטלו לנו לגמרי את הסמסטר, מה שיפגע בכולנו מבחינת סיום התואר".