מוסיפים לקושי הקיים: צעירים רבים שסובלים מלקויות למידה, נדרשים לעבור בחינות אבחון שונות, שעולות אלפי שקלים, על מנת שיוכלו בהמשך ללמוד במוסדות האקדמיים ולקבל התאמות נדרשות. אף שלאחרונה התעוררה תקווה בקרב צעירים אלו כי נושא זה ייפתר, מתברר כעת כי הדרך להסדרה של הקשר בין המוסדות האקדמיים ומכוני האבחון השונים עוד ארוכה ומפותלת.
בעקבות בדיקת "מעריב" עולה כי אף שכבר ב־2008 נקבעו התקנות לקביעת התאמות לסטודנטים עם לקויות למידה, עד היום לא הוקמה ועדה שאמורה להגדיר את הגוף שיאבחן מיהם לקויי הלמידה הזכאים להתאמות והקלות באקדמיה. עוד יודגש כי בפועל, מוסדות החינוך שמחויבים להעניק לסטודנטים המאובחנים התאמות רשאים להשתמש בשיקול דעתם, ואין אף הנחיה שמחייבת את כל המוסדות. בתקופה האחרונה נדמה היה כי מחדל זה עומד להסתיים, לאחר שוועדת מומחים שדנה בסוגיה זו העבירה את מסקנותיה למשרדי הבריאות, החינוך והמל"ג. 
למרות זאת, זמן קצר לפני שנקבע הגוף המאבחן בהתאם לתקנות שגיבשה הוועדה, הגיע לאנשי הות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג) מבנה שונה לחלוטין מזה שהוסכם עליו בוועדת המומחים. מחר חברי מליאת המל"ג צפויים להצביע על המבנה החדש, והחשש מצד גורמים רבים הוא כי החלטה זו תוביל לעיכוב משמעותי ואף לביטול התקנות החדשות שקבעה הוועדה. גורמים שונים הביעו חשש כתוצאה מהסעיפים החדשים שהכניס למבנה החדש מנכ"ל מל"ג וות"ת הנכנס, מתניהו אנגלמן. לדבריהם, מדובר בסעיפים שמתעלמים ממסקנות ועדת המומחים, לא הוצגו בפני הגורמים במשרד החינוך שטיפלו בתקנות ולא זכו לתגובת ועדי המוסדות או ארגון הסטודנטים היציג, כפי שהיה מקובל עד כה.

על פי התזכיר שבו מפורטים הסעיפים החדשים, שנשלח לחברי מליאת המל"ג ושהגיע לידי "מעריב", ות"ת תתקצב את מרכזי התמיכה בסטודנטים לקויי למידה במוסדות רק כאשר הוועדה לקביעת מאבחן ואבחון מוכר תסיים את פעילותה. מדובר בוועדה שבמשך עשר שנה לא התכנסה אף לא פעם אחת. בנוסף, על פי התזכיר, לאחר שסטודנט יקבל את האבחון, יהיה המוסד רשאי להתנות את מתן ההתאמות לפי שיקוליו, בדיוק כמו היום. 
אם אכן סעיפים אלו יאושרו, יימשך למעשה המצב הבעייתי שקיים כיום, שבמסגרתו סטודנט המתלבט היכן ללמוד ושכבר עשה אבחון באחד המכונים, לא יוכל להיות בטוח כי תוצאות האבחון יהיו תקפות בכל המוסדות שבהם הוא ירצה ללמוד, והוא עשוי יהיה לשלם אלפי שקלים נוספים עבור אבחון במוסד מסוים.
מי שהחליט להירתם לטובת התלמידים לקויי למידה הוא ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר ועדת החינוך. מרגי שלח אתמול מכתב לנפתלי בנט, שר החינוך, יפה זילברשץ, יו"ר הות"ת של המל"ג, ולמתניהו אנגלמן, מנכ"ל מל"ג־ות"ת, שבו הדגיש: "יש בכוונתכם להוסיף שורה של התניות ושינויים לנוסח תקנות העזר שהובאו אליכם להיוועצות. הדבר מעלה חשש כבד כי אלו עשויות לפגום משמעותית בכוונת המחוקק להעניק סיוע ראוי לסטודנטים לקויי למידה". מרגי הוסיף במכתבו: "אינני מבין מדוע תהליך העבודה על ניסוח התקנות נעשה במחשכים. אני קורא למל"ג להחזיר התייחסות לתקנות כלשונן, ללא התניות חיצוניות, וכי כל התניה או מהלך לשינוי רוח החוק יובא לדיון בוועדת חינוך כמתבקש ולא תאושר באופן חד־צדדי במליאת המל"ג".
מהמל"ג נמסר בתגובה לטענות: "נושא הסדרת ההתאמות לסטודנטים לקויי למידה עמד לפתחה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל מעל לעשר שנים מבלי שהוסדר ואושר בתקנות. היעדר ההסדרה גרם לפגיעה בסטודנטים שלא קיבלו את ההתאמות שלהן הם זכאים. בהנחיית מנכ"ל מל"ג החדש, מתניהו אנגלמן, הטיפול בנושא הואץ והתקנות המעודכנות יוגשו מחר להיוועצות במל"ג. יודגש כי העמדה המקצועית גובשה לאחר הליך מעמיק וממושך של היוועצות עם ועדת ההיגוי, נציגי המוסדות האקדמיים ונציגות הסטודנטים. לאחר אישור מל"ג הנושא יובא לאישור ועדת החינוך בכנסת כמקובל".