תלמידי שכבת י"ב מביה"ס "שקמה" בקיבוץ יד מרדכי שבעוטף עזה, החליטו לקיים במוצ"ש עצרת למען העלאת מודעות לנוער בעוטף עזה. העצרת תתקיים בביה"ס, בתמיכת ההנהלה וההורים, כשהתלמידים מקווים שאמנים רבים יביעו את תמיכתם ויגיעו להשתתף בה.



יובל אנטמן, 17.5  מיד מרדכי, ממובילי העצרת, אומר היום (שישי) ל"מעריב-אונליין" כי "החלטנו שאחרי השבוע האחרון, שהיה לחוץ מאוד בדרום, אנחנו מעוניינים לארגן עצרת של שבירת שגרה שתעלה את המודעות אלינו, אבל בצורה רגועה ומעודדת". 
 
בת כיתתו, רוני הקל, מוסיפה כי הקיבוץ שלהם ממוקם קילומטרים ספורים מהגבול עם עזה, והשבוע האחרון, בו נורו מאות טילים לעבר יישובי העוטף, היה סוג של מצב שגרתי עבורם. "זו השגרה שלנו, זה כל הזמן ככה. אין שבוע שאין אזעקה או אירוע משמעותי של חדירת מחבלים. המצב פה בדרום הכניס אותנו לשגרה של מצב חירום, שצריך להישאר בממ"דים. הפעם זה הרגיש כמו בצוק איתן, שיוצאים למבצע וכבר התחילו להתפנות מהקיבוץ ואז פתאום התחילו לדבר על הפסקת אש ומאוד כעסתי על זה".
 

"הייתי מאוכזבת במיוחד ששבוע לפני זה יצאנו כל בני הנוער להפגנה מול הכנסת שחברים שלנו ארגנו. זה מאוד אכזב אותי שאנחנו צריכים לסבול את המצב הזה", אומרת הקל. "אנחנו חיים את השגרה הזו, נותנים את האפשרות שנחיה ככה בשגרה אבל שיהיה לנו מענה ותוצאה לכל זה, שלא תהיה הפסקת אש ואז נוצרה ההחלטה לארגן את העצרת. שיבינו שאנחנו נוער שלא שותק ויש לנו קול במדינה ואני ממש גאה שאנחנו יוצרים שינוי. זה משהו מאוד ספונטני אבל אני רואה כמה אנשים מתחברים אלינו ובאים לקראתנו, מאוד מזדהים איתנו. אני ממש מתרגשת, אני לא יודעת אם זה בכלל יגיע לממשלה אבל המטרה שלנו זו הזדהות של אנשים מכל המדינה ולא רק מהעוטף במציאות הלא שגרתית שאנחנו חיים בה".