"אני לא מרגישה טוב, יש לי כל הזמן סחרחורת וכאב ראש. בבית החולים אמרו לי שזה כנראה התקף חרדה", כך מספרת היום (חמישי) ל"מעריב-אונליין", מורה בבית הספר עבד אל רחמן אלחאג' בחיפה, שהותקפה הבוקר ע"י אם של אחת מתלמידותיה הלומדת בכיתה ד'. בעקבות האירוע האלים, הודיעה הסתדרות המורים כי תשבית מחר את הלימודים בבית הספר.



האם התנפלה על המורה בזמן שיעור שהעבירה. "היא משכה אותי מהשיערות החוצה, ירקה עליי. הייתי בהלם, עד עכשיו", מספרת המורה שהגישה תלונה על כך למשטרה. "אני לא מכירה את האם הזו", היא אומרת, "לא נתקלתי השנה עדיין בהורים כי זו תחילת שנה. זו פעם ראשונה שאני מלמדת את הילדים, לא מכירה אותם משנה שעברה. האם אמרה לי ש'את לא תלמדי פה את הילדים שלנו ובטח לא את הבת שלי'. הבת שלה התחצפה אליי בתחילת השיעור ואמרתי לה שאדבר עם אמא שלה. יש לי ותק של 27 שנים, את הילדים שאני מלמדת לימדתי חלק מההורים שלהם, בחיים לא נתקלתי בדבר כזה".



מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ציינה בתגובה לאירוע כי "מדהים שלמרות עשרות מקרי אלימות כלפי עובדות ועובדי הוראה רק בחודשים האחרונים משרד החינוך וממשלת ישראל שותקים. עוד כמה אירועי אלימות נצטרך לעבור עד ששר החינוך ייקח אחריות ויטפל בסוגיה? התוכנית שהצגנו לשר החינוך למניעת מקרי האלימות כלפי עובדי ועובדות ההוראה אומצה באופן חלקי בלבד ולכן אנו רואים התגברות של התופעה. האירוע הקשה שהתרחש היום הוא רק עוד שיא בסדרה של מקרי אלימות קשים שהתרחשו בעת האחרונה. אנו נשבית את הלימודים מחר בבית הספר בחיפה. אני קוראת מכאן לשר החינוך להתעשת, לקום ולעשות מעשה לפני שיהיה מאוחר מידי ונמצא את עצמנו חלילה עם קורבנות בנפש".



מפורום ועדי ההורים היישוביים נמסר כי הוא "עקבי בסלידתו מכל גילויי אלימות, פיזית ומילולית, כלפי המורים. אנו מגנים בחריפות את שאירע בבית הספר עבד אל רחמן אלחאג' בחיפה ויחד עם ועד הורי חיפה נפעל למיגור תופעה זו".