עובדי ההוראה לא בטוחים בין כתלי בית הספר. שבוע לאחר שמורה בבי"ס יסודי בחיפה הותקפה ע"י אם של אחת מתלמידותיה, היום (רביעי) התרחש מקרה אלימות נוסף נגד מורה בבי"ס אוסישקין בכפר סבא, הפעם מצד תלמידה. תלמיד כיתה ד' חבט באפה של המורה והיא פונתה ומאושפזת עקב כך בבית החולים "מאיר" בעיר, זאת לאחר שהוא כבר הרים יד על מורה זו בעבר. בעקבות האירוע הודיעה הסתדרות המורים כי תשבית מחר את הלימודים בבית הספר במשך שעה אחת ובמשך שעה נוספת יתקיימו שיחות בכיתות בנושא מניעת אלימות.



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, התייחסה למקרה ואמרה כי "בעיצומו של יום המורה - עובדת הוראה מקבלת מתלמיד אגרוף לפרצוף. עשרות מקרי אלימות כלפי עובדות ועובדי הוראה שהתקיימו רק בחודשים האחרונים ובממשלת ישראל שותקים. האם צריך להגיע חלילה לרצח של עובד או עובדת הוראה כדי שהמערכת תתחיל לזוז? התוכנית שהצגנו למשרד החינוך למניעת מקרי האלימות כלפי עובדי ועובדות ההוראה אומצה באופן חלקי בלבד. האירוע הקשה שהתרחש היום הוא עוד שיא בסדרה של מקרי אלימות קשים שהתרחשו בעת האחרונה. אנו נשבית את הלימודים מחר בבית הספר בכפר סבא. אני קוראת מכאן למשרד החינוך להתעשת, לקום ולעשות מעשה לפני שיהיה מאוחר מידי ונמצא את עצמנו חלילה עם קורבנות בנפש".



כזכור, בשבוע שעבר כאמור, מורה בבית הספר עבד אל רחמן אלחאג' בחיפה, הותקפה ע"י אם של אחת מתלמידותיה הלומדת בכיתה ד', גם אז הודיעה הסתדרות המורים כי תשבית למחרת את הלימודים בביה"ס. לאחר המקרה המורה סיפרה ל"מעריב" כי האם התנפלה עליה בזמן שיעור שהעבירה: "היא משכה אותי מהשיערות החוצה, ירקה עליי. הייתי בהלם, עד עכשיו. אני לא מכירה את האם הזו. היא אמרה לי ש'את לא תלמדי פה את הילדים שלנו ובטח לא את הבת שלי'. הבת שלה התחצפה אליי בתחילת השיעור ואמרתי לה שאדבר עם אמא שלה. יש לי ותק של 27 שנים, את הילדים שאני מלמדת לימדתי חלק מההורים שלהם, בחיים לא נתקלתי בדבר כזה".