ילד בן 4 אינו מתחיל לקלל סתם במילים קלוטות מהאוויר – כך נוכחו לדעת הוריו החרדים, תושבי אזור המרכז. לאחרונה הבחינו ההורים, המקפידים לדבריהם על שפה נאותה בבית, שבנם אינו מפסיק לקלל. “פתאום אנחנו שומעים אותו משמיע קללות ומילים שבחיים לא שמענו אדם בסביבתנו אומר. בטח שלא ילד כל כך קטן”, סיפר האב בשיחה עם “מעריב”.

ההורים הבינו שמישהו בגן או בהסעה כנראה משפיע עליו בשפתו הלא חינוכית. הם הטמינו מכשיר הקלטה בתיקו ואז גילו כי המלווה בהסעה התחלפה, בלי שאיש יידע אותם על כך, ושהמלווה החדשה משתמשת בשפה לא נאותה. בין היתר נשמעה המלווה אומרת כי ההורים הם “חתיכת זבלות. היא זיינה אותי, אני אזיין אותה”. היא גם השמיצה את אורח החיים הדתי במשפט כגון: “זה רק אצל הדתיים. אתה לא ראית איך היא זורקת את הילד? היא לא אומרת לו שלום, יום
טוב”. 

“אחרי ששמענו את האישה מדברת בצורה כזו הבנו למה הילד מקלל. עשינו בירור על המלווה הזו וגילינו שזו לא הפעם הראשונה שהיא מקללת ליד ילדים. היא קיללה גם בעבודתה הקודמת ופוטרה משם. כל עוד היא שם לא נשלח את הילד איתה”.


יו"ר פורום "הורים נגד אלימות", הפסיכולוגית החברתית לילך קובה, מסבירה כי "חינוך בסופו של יום מתחיל ונגמר בדוגמה אישית. לצערי, אנחנו מקבלים בפורום עשרות תלונות על אנשי מקצוע שאמורים להגן על שלומם של הילדים וללמד אותם לדבר בצורה נאותה אבל נוהגים בצורה הפוכה. צריך להבין שילד שמדברים אליו באלימות יהפוך מהר מאוד לאגרסיבי יותר כלפי ילדים בסביבתו. אני קוראת לאחראים לדאוג לכך שאנשים שלא יודעים לשמור על לשונם לא יעבדו עם ילדים ובוודאי לא עם ילדי החינוך המיוחד".

מהעירייה שבתחומה מתגוררת המשפחה נמסר בתגובה: "הנושא מוכר, נבדק וטופל. אירע מקרה נקודתי שבו המלווה התבטאה באופן שאינו הולם. המלווה זומנה לשיחת בירור אצל מנהל המחלקה, תודרכה לגבי קוד ההתנהגות הנדרש ממלווה והתחייבה להתנהג בהתאם. מנהל המחלקה שוחח עם ההורים והסביר את המקרה. יצוין כי האם הסכימה להמשיך להשתמש בשירותי ההסעה, אולם האב ביקש לשקול את הנושא".