בעקבות סדרת הכתבות ב"מעריב" על אירועי אלימות חמורים שהתרחשו לאחרונה במערכת החינוך נערך אתמול דיון חירום בוועדה לשלום הילד בכנסת, בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון. הוועדה שמעה עדויות של אנשי מקצוע והורים שתיארו מציאות עגומה. "בבית ספר אחד הייתה אלימות קשה, כסאות ושולחנות עפו באוויר, ילדים נפצעו ואף אחד לא פצה פה", אמרה בוועדה יו"ר פורום "הורים נגד אלימות", הפסיכולוגית החברתית לילך קובה. 
לדבריה, "הפעילו לחץ על ועדי הורים שלא ידברו כדי שלא יפגעו בשמו הטוב של בית הספר. אחרי שילד הכה את המנהלת הודיעה הסתדרות המורים על השבתת בית הספר. ואני שואלת: האם דם של ילד שווה פחות מדם של מורה? מדוע לא נקטו ביד קשה כשילדים נפגעו במשך שנים ונשלחו לחדרי מיון? אנחנו דורשים תשובות והמערכת מגמגמת ומורחת את הזמן".
לאחר הדיון אמרה קובה כי "המאבק החשוב שלנו הגיע לכנסת, אבל זו לא התחנה האחרונה. לא נשתוק עד שיקימו ועדת חקירה לחקר האלימות בבתי הספר והאחראים למחדל המתמשך יתנו את הדין". ח"כ ביטון אמרה בוועדה כי "אנחנו לא נסכים שעובדי הוראה יהיו שק חבטות. אנחנו לא בעד השבתת מערכות, אלא בעד יצירת דיאלוג. האלימות במערכת החינוך דורשת תכנית חירום ויפה שעה אחת קודם".

קובה ושאשא ביטון. צילום: פורום הורים נגד אלימות

בעיריית רמת גן לא נשארו אדישים למקרי האלימות שהתרחשו בתחומם. אתמול התכנסה ישיבה ראשונה בנושא, בהובלת מ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת החינוך, ליעד אילני. "במערכת החינוך בעיר יש אפס סובלנות לאלימות והיא מגנה כל גילוי לתופעה, ולו הקלה ביותר. נצטרך להבין שהיום עיקר הסמכות בידיים של משרד החינוך. ראש העיר ואני מתכננים להיפגש עם בכירים במשרד החינוך, על מנת לגייס משאבים לטיפול במקרים האחרונים שעלו".
עוד הוא הוסיף: "אתמול זימנתי לישיבת עבודה בראשותי מספר גורמי מקצוע בכדי לשוחח על בית ספר בעיר, לאור מקרי אלימות שנרשמו בין כתליו לאחרונה, כשבין המוזמנים נמנתה גם מנהלת בית הספר. לצערי, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אסרה על המנהלת להגיע לפגישה ללא נוכחות של גורם מקצועי מהסתדרות המורים. במכתב חריף שהוצאתי בנושא למזכ"לית, ציינתי כי אני רואה בחומרה רבה את הניסיון שלה לפגוע בהליך עבודה פנימי של עיריית רמת גן ושל בית הספר". 
  
יו"ר סניף הסתדרות המורים בגוש דן מיכאל פינטו מסר בתגובה: "הניסיון לעשות פוליטיקה ולקבל אהדה ציבורית על ידי הכפשות חסרות בסיס ושקרים הוא בזוי. לא יצא כלל מכתב למזכ״לית הסתדרות המורים, מדובר בשקר שמשרת את חבר מועצת העיר, אילני בלבד. עובדי ועובדות ההוראה של הסתדרות המורים הם לא קלף בידי עסקנים פוליטים. הבקשה למנהלת ביה"ס להגיע לדיון נעשתה שלא ברשות, לא בסמכות וללא כל תיאום מול ההסתדרות או מנהלת המחוז  . אירוע האלימות החמור כלפי עובדי ההוראה מטופל על ידי הסתדרות המורים . הסתדרות המורים תמשיך לייצג את עובדי ההוראה ולהילחם בתופעת האלימות שהפכה למכת מדינה בכל הערוצים ובכל העוצמה. המקרה מטופל והחלטות בנושא יתקבלו בהקדם".