הבלגן סביב הזיוף במבחני המיצ"ב נמשך. בתחילת השבוע משרד החינוך פרסם את תוצאות מבחני המיצ"ב ולא כלל בהם את המבחנים באנגלית ובמתמטיקה לכיתות ה', לאחר שהתגלתה עלייה חריגה בהקלות לנבחנים. החשד הוא כי מנהלי בתי הספר ניסו להטות את תוצאות המבחנים כלפי מעלה והבוקר (רביעי) בהסתדרות המורים יוצאים נגד חשד זה.



מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה כי "לא ניתן שיכפישו את מנהלי ומנהלות בתי הספר בישראל ושיקראו להם רמאים. הגיעה העת להגיד באופן ברור - מבחני המיצ"ב כשלו. ההתנהלות של משרד החינוך בסוגיית מבחני המיצ״ב שערורייתית. הנחתי את מנהלי בתי הספר ועובדי ההוראה, לחדול מביצוע כל פעולה הקשורה למבחני המיצ"ב". עוד אמרה בן דויד כי "הגיעה השעה למצוא חלופות ולפתח כלי הערכה פדגוגי אפקטיבי לשימוש המנהלים, ולבטל את מבחני המיצ"ב שמשמשים פוליטיקאים ליצירת כותרות בתקשורת".



דבריה של בן דויד מגיעים לאחר שאתמול הסתדרות המורים יזמה כנס חירום שהתקיים בהשתתפות מנהלי ומנהלות בתי ספר מכל רחבי הארץ, על רקע ההאשמות על זיוף תוצאות המבחנים ו"משבר האמון שנוצר בין מנהלי בתי הספר למשרד החינוך", כך לדברי הסתדרות המורים.



בן דויד: "מבחני המיצ״ב כשלו - לא נאפשר עוד את קיומם". צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
בן דויד: "מבחני המיצ״ב כשלו - לא נאפשר עוד את קיומם". צילום: ראובן קופיצ'ינסקי



מזכ"לית הסתדרות המורים איימה מיד לאחר פרסום החשד לזיוף כי תכריז בימים הקרובים על סכסוך עבודה בסוגיית מבחני המיצ״ב. בנוסף, היא הנחתה בינתיים את מנהלי בתי הספר ועובדי ההוראה לחדול מביצוע כל פעולה הקשורה למבחני המיצ"ב. ביום שני שלחה בן דויד מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, בו ביקשה שיתנצל בפומבי על האשמת המנהלים בזיוף. כעת, לאחר שלא קיבלה תשובה, שלחה אליו מכתב נוסף.



"חלפו למעלה מ-24 שעות מהמועד בו נשלח אליך מכתבי בנוגע להאשמות הבלתי מבוססות שפורסמו בתקשורת כלפי ציבור מנהלי בתי הספר ועובדי ההוראה. לכן משלא התקבלה כל התייחסות ממשרד החינוך למכתבי זה הריני להודיעך כי הנחתי את מנהלי בתי הספר ועובדי ההוראה, כי כל עוד לא יינתן גיבוי מלא ותפורסם הודעת תמיכה פומבית ביושרם, הם לא ישתתפו במפגשים וכנסים עם גורמים בכירים במשרד החינוך".



עוד נכתב כי "ביממה האחרונה הגיעו למשרדי פניות מכל רחבי הארץ של מנהלים ועובדי הוראה הפגועים עד עמקי נשמתם, נוכח האמירות המבזות והבלתי מבוססות. על כן, אינני מבינה מה פשר 'השתיקה הרועמת' בה החלטתם לנקוט".