"מישהו במשרד החינוך או בעירייה התבלבל: רמת גן היא לא העיר התאומה של בני ברק", כך אומרים הורים חילוניים לתלמידים בכיתה ב' בבית ספר ממלכתי בעיר הגנים שנדהמו לגלות אילו מסרים מועברים לילדיהם בשיעורי מורשת.
הסיפור שהוציא את ההורים מכליהם במיוחד הוא "יוסף מוקיר שבת", שנלמד במסגרת שיעורי מורשת. הסיפור מדבר על יוסף שהיה ידוע כמי שמכבד ומענג את השבת ובשכנותו גר נוכרי עשיר. יום אחד אמרו לנוכרי החוזים בכוכבים שכל נכסיו עתידים ליפול לידי שכנו היהודי והוא  נבהל, מכר את כל נכסיו, קנה תמורתם יהלום ושם אותו בכובע. יום אחד העיפה הרוח את הכובע לים, ושם בלע אותו דג גדול. כעבור כמה ימים הדג הגיע לידיו של היהודי והוא הפך לאיש עשיר. 

עטיפת הספר
בדף עבודה שחולק לילדים נדרשו הילדים לציין  תכונות של היהודי ושל הנוכרי. היהודי, על פי ההנחיות, זכה לכינויים "איש ישר וטוב לב" ו"מסתפק במה שיש לו" ואילו הנוכרי קיבל את הכינויים "איש קשה ורע לב" ו"קמצן". 

דף העבודה שקיבלו התלמידים

ההורים דורשים מהעירייה להפסיק לאלתר ללמד את הספר, המעביר, לדבריהם, מסרים של שנאת זרים והדתה. בשיחה עם "מעריב" אמרו: "אנחנו מלמדים את הילדים בבית על שוויון בין כל בני האדם, וכשהילדים מגיעים לבית הספר מלמדים אותם שיש אנשים ששווים יותר ויש אנשים ששווים פחות. הספר הזה מעביר מסרים נוראים לילדים וחבל שהעירייה נותנת יד לדבר נורא כזה".
אביהוא בן משה, לשעבר מחזיק תיק החינוך בעירייה וחובש כיפה, אינו מבין על מה המהומה. "בסך הכל מדובר בסיפור תמים שמעביר לילדים את הערך של השבת, שהיא יום מנוחה רשמי במדינת ישראל. לא צריך לדחוף בכל מקום את המילה 'הדתה'. אני קורא להורים הנסערים ללמד את הילדים שלהם על השבת, ואז הם יראו שאין ממה לפחד. עם זאת, אני מסכים שלא היו צריכים להשתמש בדפי העבודה בכינויים השליליים שהודבקו לנוכרי", מסר בן משה.
מהעירייה נמסר: "הדף המוצג סותר את ערכי היסוד של החברה הישראלית והעם היהודי,  חותר תחתיהם ונושק לגזענות. ראש העיר הורה לאגף החינוך לעשות שימוד בכל ספר שכולל את הדף המוצג או מסרים דומים. ברמת גן אין מקום ולא יהיה לשפיטת קבוצת בני אדם לפי סטראוטיפים - לא משנה מה דתם, צבעם או העדפתם המינית".
ממשרד החינוך נמסר: "המפקחת תבדוק את טענות ההורים".