הורים לתלמידים בבית ספר בפתח תקווה פנו בשבוע האחרון ל"מעריב" במחאה על שיטת נקודות חדשה המיושמת בבית הספר במטרה למנוע מקרי אלימות.  על פי התוכנית מקבלים התלמידים נקודות שליליות במגוון מקרים. למשל, על זריקת חפץ מקבלים נקודה אחת, על טיפוס מסוכן שתי נקודות וכן הלאה. כשצוברים שש נקודות מוזמנים לשיחה עם המנהלת ועלולים להיענש בהשעיה. "יש ילדים שקיבלו חמש נקודות ביום אחד. אפילו בעבירות תעבורה לא מקבלים נקודות כל כך מהר", טוען אחד ההורים. 
לדבריו, "עברו מיד מקלה ליד כבדה מאוד בלי להסביר ובלי שמביאים בחשבון את גיל הילדים. הילד שלי רגיש מאוד. אתמול הוא בא הביתה בוכה כי המורה נתנה לו נקודות על קפיצה בין מדרגות". האב מבהיר: "הכוונה טובה, אבל בפועל היא לא משיגה תוצאות טובות אלא רק פחד ותסכול, וזה חבל. ילד אלים וילד עם קצת שובבות מקבלים אותו עונש. ככה גומרים להם את שמחת החיים. זה בית ספר. לא כלא. במקום לחנך את הילדים - מפחידים אותם".
אם לילד סיפרה: "בבית הספר יש יועצת נוקשה מאוד שרוצה להשיג שקט בכל מחיר. במקום להסביר לילדים - מפחידים אותם. ילד מתנדנד בכיסא מקבל נקודות, ילד משחק עם הבקבוק שלו – חוטף נקודות. מלחיצים את הילדים בלי סיבה. אומרים שזה חלק מתוכנית עיר ללא אלימות, אבל זו לא אלימות. זו חולמנות, שובבות. למה לתייג ילד כבעייתי? הילד שלי רוצה להיות בתוכנית של מחוננים והוא בלחץ כי נתנו לו נקודות על ששיחק עם הבקבוק ולא יקבלו אותו לשם". עוד טענה האם: "אין לצוות סבלנות לעשות הסברה, וישר עברו לעונשים. יש ילדים שחזרו מצוברחים, אחרים לא ישנים בלילה ואפילו התחילו להרטיב במיטה".

יו"ר פורום "הורים נגד אלימות", הפסיכולוגית החברתית לילך קובה, הסבירה כי "מדובר בבית ספר שלוקח אחריות ומחפש דרך להתמודד עם נושא האלימות. כפי הנראה יש רצון אמיתי, אבל אין מספיק כלים מקצועיים. הרעיון להעביר לילדים את האחריות להתנהגותם יותר ממבורך, אבל בתחושה שלי הצוות החינוכי של בית הספר הלך צעד אחד רחוק מדי. הם שכחו שמדובר בילדים וכנראה הם לא מאפשרים להם להיות ילדים. מעבודתי כפסיכולוגית חברתית בפורום ההורים, אני יכולה להעיד שלא פעם ילדים משתובבים ואין להם כל כוונה לפגוע. חשוב להבחין בין מעשה שובבות למעשה אלים. יכול להיות ששני ילדים ישחקו ביניהם ובטעות אחד ייפול ויקבל מכה, או שילד יכעס ויטרוק את הדלת כי לא ידע לווסת את התסכול שלו. לכן לא צריך ישר לשלוח אותו לעונש. לדברי ההורים שיטת הנקודות אינה מלווה בהסברה נכונה וכאן ההחמצה הגדולה".
מוועד ההורים נמסר: "השיטה הונהגה בגלל ריבוי מקרי אלימות בשנה הקודמת. אנו מחזקים את ידי הצוות החינוכי  בתהליך שנמצא בתחילת דרכו ודורש הטמעה".
ממשרד החינוך נמסר: "בבית הספר נבנתה תוכנית שמורכבת מגבולות וחיזוקים. הנהגת ההורים הייתה שותפה והתקיים ערב הסברה. עם זאת, התוכנית היא אמצעי ולא מטרה. בקרוב יתקיים שיח חינוכי עם ההורים, ובמידת הצורך ייערכו התאמות".