מתחילת שנת הלימודים, 21 ילדים בני 4 עד 6 במושב רמות מאיר שליד רחובות, לא הולכים לגן משום שהוריהם טוענים לבעיות בהתנהלות הגננת בגן. מדובר בגננת שבעבר חינכה את ילדי הגן במושב במשך שנים אך לאחר שנתקלו בבעיות חריגות בגן, לדברי ההורים, שהביאו לחוסר אמון בה, היא עזבה והובאה גננת חלופית אותה ההורים והילדים אהבו. מספר ימים לפני פתיחת השנה וללא כל התראה, הגננת החליטה שהיא חוזרת לגן למרות התנגדות ההורים שהודיעו כי לא יכניסו את ילדיהם לגן.



הגן נפתח עם 9 ילדים ואילו ההורים שהתנגדו לחזרתה של הגננת, פתחו גן חלופי ל-21 ילדיהם. "הודענו שאנחנו משביתים את הגן והקמנו גן אלטרנטיבי במבנה הישן של המרפאה במושב", אמרה ל"מעריב-אונליין" אחת האמהות. "שכרנו שירותים של סייעת וגננת ובמקביל קיימנו אינספור פגישות מול המועצה ומשרד החינוך. הבנו שהציעו לגננת הרבה גנים אחרים והיא סירבה, בטענה כי הגן הזה שלה".



ההורים הפגינו מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט והוא ניסה לסייע להם. בעקבות התערבותו הגננת זומנה לשימוע אך היא תבעה את משרד החינוך. "ניסו בכל מיני דרכים להוציא אותה אבל מתברר שהמשרד לא יכול. הגיעו איתה לפשרה שמזמנים את כל ההורים לשמוע אותה ולהשמיע את הטענות שלהם ואם עדיין לא נסכים להשאיר אותה אז היא תועבר, אך זה לא נעשה".



ההורים בתחילה חשבו שבמהרה תוחזר הגננת הקודמת, אך כשראו שלמרות רצון משרד החינוך לסייע להם אין כל התקדמות, הם פנו לקמפיין גיוס המונים. תפעול הגן, קניית חומרים וצעצועים ותשלום השכר הם הוצאה כלכלית לא פשוטה וההורים ביקשו לגייס 15 אלף שקלים, אותם כבר הצליחו לגייס. אם אחרת מסבירה כי "כשהבנו שהמאבק הולך להיות ארוך ולא כל ההורים יכולים לעמוד בנטל הכלכלי של הגן, החלטנו שאנחנו צריכים לגייס כספים וזה היה מדהים שתוך 24 שעות גייסנו את כל הכסף".



"טובת הילדים צריכה להיות מעל הכל, כל יום שהיא מתעקשת להישאר מראה שהיא חושבת על טובתה שלה ולא על טובת הילדים, זה מתסכל מאוד", היא אומרת. "יש פה משבר אמון קשה שמשפיע על המושב, אנשים לא מדברים אחד עם השני. לא יכול להיות שגננת אחת תנהל אותנו, אם הגננת הזו רואה את טובת הילדים אז שתגיד למשרד החינוך שהיא לא מצליחה לגשר על הפער שנוצר עם ההורים ותלך לגן אחר".



ממשרד החינוך נמסר כי גורמי הפיקוח והמקצוע במחוז פועלים על מנת לאפשר שגרת לימודים תקינה, עבור כלל התלמידים, מוקדם ככל שניתן. אשר לטענות בעניין הגננת, הרי שמדובר בגננת ותיקה ומנוסה ולא נמצא פגם בהתנהלותה.