בשנה הבאה יעבור תיכון רב-תחומי "עמל שבח מופת" בתל אביב, לאחר 70 שנים במיקומו הנוכחי ברחוב המסגר, לשכונת נווה עופר, זאת לאחר שבעיריית תל אביב הוחלט כי המבנה הנוכחי ישמש בי"ס לילדי התושבים הזרים. החלטה זו עוררה בשעתה התנגדות קשה מצד צוות בית הספר, התלמידים והוריהם, אך בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכמות.



כעת, ההורים טוענים כי הובטח להם שבמבנה החדש ביה"ס ימשיך להיקרא שבח מופת, אבל לאחרונה הם גילו כי לא כך הדבר. לדבריהם, באתר הבנייה הוצב שלט ובו נכתב "כאן מוקם תיכון עירוני נווה עופר", דבר שעורר מיד סערה והבוקר (שלישי) הם הפגינו נגד שינוי השם.



במכתב ששלחו למנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל העירייה ולמנהלת מנהל חינוך בעירייה נכתב כי "השם הפך מותג ומלווה את המוסד המפואר הזה מזה שנים, והוא משמש עבורנו ועבור אלפי בוגריו לאורך השנים ׳תג מצוינות׳ שמאחוריו היסטוריה רבת שנים ועקובה מדם בוגרים, שנפלו בהגנה על הארץ ובפיגוע הדולפינריום".



ההפגנה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



עמיקם בן יתח, יו"ר ועד הורים בשבח מופת, אמר ל"מעריב-אונליין" כי "אנחנו פשוט רוצים לשמור על שם בית הספר. כבר הסכמנו שהוא יעבור מקום ויקבל אליו תלמידים מאותה שכונה בה הוא ימוקם אבל המלחמה שלנו היא על שמו".



אלוירה קוליחמן, לשעבר יו"ר ועד הורים בביה"ס, אמרה כי "עיריית ת"א ומשרד החינוך עשו עלינו סיבוב. שום דבר מההסכם שהיה עם העירייה והמשרד לא מתממש. חלק מהסעיפים היו לשמור על צביונו וגם לשמר את השם כמותג. שום זכר משבח מופת לא יישאר, זה משהו שהובטח ועל זה הסכמנו". קוליחמן הוסיפה כי "זו מלחמה, זה כבר עקרוני, לא יכול להיות שמוחקים עשייה של עשרות שנים בלי להשאיר שום זכר מאותם המאמצים שהמורים וההנהלה השקיעו, זה פשוט פשע באור יום. יכול להיות שנצטרך להגיש תביעה נגד אי עמידה בהסכם, אנו שוקלים את הצעדים אבל הצעד הראשון זה ההפגנה".



שני, תלמידת כיתה י"א אומרת כי "מאוד חשוב לנו להשאיר את השם, יש הרבה תלמידים שיש להם חברים ממשפחות של תלמידים שנהרגו בפיגועים ובמלחמות, זה חלק גדול מהם. לפני שעלו לארץ שמעו על ביה"ס". 
 
הפגנה נגד בית הספר צילום: אבשלום ששוני


הפגנה נגד בית הספר. צילום: אבשלום ששוני


אלי גרינברג, נציג המשפחות השכולות אמ"ן, מוסד ושב"כ, שאחיו למד בביה"ס ונהרג במלחמת יום כיפור: "אנחנו רוצים שהשם יעבור עם האנדרטה לזכר חללי צה"ל הנמצאת בביה"ס. אנחנו כל שנה מגיעים לפה ביום הזיכרון ויש פה טקס יפה ועוטפים אותנו בחום ואהבה כל השנים. הם יצאו מפה ולא חזרו, חשוב לנו השם וההנצחה".

במקביל, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שלח מכתב לשר החינוך נפתלי בנט ובו קרא לו למנוע את מחיקת מורשת ביה"ס: "ההחלטה להעביר את ביה"ס למיקום שונה התקבלה בתחושות קשות, שכן העברתו למיקום אחר תפגע בזהותו וחשוב מכך תמנע מתלמידים רבים להגיע אליו. הנחמה היחידה שנשארה לתלמידים בעבר ובהווה היא ששמו ימשיך להתנוסס מעל המבנה החדש ועמו גם ערכיו".



במשרד החינוך מציינים כי מדובר בהחלטה של עיריית תל אביב-יפו בלבד. עיריית תל אביב-יפו מסרה כי מעונו החדש של בית הספר לא ממוקם ברחוב שבח ואין שום חבירה עם עמותת מופת כפי שהיה בעבר. משכך, השם "שבח מופת" לא נכון לבית הספר במתכונתו העתידית. בניגוד לנטען, הדבר נעשה גם בהתאם להסכם עם רשת עמל ועם משרד החינוך, במסגרתו בית הספר הופך להיות בית ספר עירוני-משותף, בעל אזור רישום מסודר מטעם העירייה, כך שינותבו אליו תלמידים מבתי הספר העירוניים בשכונות הסמוכות לבית הספר. מרשת עמל לא נמסרה תגובה.