"בנט אל תחרב את קרב": עשרות עובדי תוכנית קרב הפגינו הבוקר (חמישי) בכנס חינוך באילת בו השתתף שר החינוך נפתלי בנט. העובדים מוחים נגד המכרז החדש שפרסם משרד החינוך להפעלת התוכנית, אשר לטענתם יפגע ב-3,200 העובדים בתוכנית ועלול להביא לסגירתה.



תוכנית קרב היא זרוע של משרד החינוך להעשרה בבתי הספר וגני הילדים, שפועלת בכל הארץ ובכל המגזרים ומקדמת צמצום פערים ושוויון הזדמנויות. התוכנית מופעלת ע"י החברה למתנ"סים בשיתוף עמותת "תפנית בחינוך" מיסודה של קרן רש"י, עבור משרד החינוך ומדריכיה מעבירים פעילויות העשרה לכ-300 אלף ילדים.



רק לאחרונה נחתם עם עובדי התוכנית הסכם קיבוצי המעגן את ההסכמות אשר הושגו בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון ב-2015, בנושא צמצום תבניות העסקה פוגעניות ונכנסו לתוקפן ב-2016. ההסכמות כללו, בין היתר, שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה של עובדי תוכנית קרב בחברה למתנ"סים הארצית, הודות למעבר מהעסקה שעתית להעסקה רציפה במהלך 12 חודשי השנה, כולל במהלך חופשות מערכת החינוך בחגים ובקיץ.



כעת, פרסום המכרז החדש מעיב על שמחת העובדים שקיוו להטבה בתנאי עבודתם עם החתימה על ההסכם. העובדים חוששים ממספר סעיפים במכרז העוסקים בין היתר בשינוי מבנה התוכנית, צמצום שעות הדרכה חודשיות ושינוי במתכונת העבודה הקבוצתית בגני הילדים ובבתי הספר העלולים לדבריהם, להביא לצמצום במספר העובדים.



בשבוע שעבר ועד עובדי התוכנית שלח מכתב לשר בנט, בו נכתב כי "המכרז בנוסחו הנוכחי צפוי להביא לפיטורי עובדים, לפגיעה בזכויות העובדים הנותרים ובשכרם ולפגיעה קשה באיכות התוכנית ובמענה החינוכי שיקבלו הילדים, בתי הספר, ההורים והרשויות". עוד נכתב כי "אנו קוראים לך לפעול באופן מיידי ונחרץ לשינוי כתב המכרז ולמניעת הפגיעה הקשה בעובדים".



במקביל, אושרה בקשתם להכריז על סכסוך עבודה שייכנס לתוקפו בעוד כשבוע חצי. יו"ר ועד העובדים, אורי ליברטי, התייחס לכך ואמר כי "הגענו עד אילת הרחוקה כדי לקיים מחאה חריפה נגד כתב המכרז שמאיים על עתיד התוכנית והעובדים בה. סעיפי המכרז החדש הונחתו עלינו ללא כל התייעצות עם אנשי החינוך והם מסמנים את הסוף הקרב של התוכנית כפי שהיא פעלה עד היום. פגיעה בתוכנית היא פגיעה במאות אלפי הילדים ברחבי הארץ ובאלפי העובדים שלה ואסור לתת לתהליך הזה יד. אנו קוראים למשרד החינוך בראשות נפתלי בנט לעצור את המכרז ולהורות על תיקון דחוף בסעיפיו".



ממשרד החינוך נמסר כי תהליך המכרז טרם הסתיים והפניות בנושא מצויות בימים אלה בדיונים בעדת המכרזים.