ש', בן 14 מירושלים, נמצא כבר יותר משנה בביתו ולא הולך לבית הספר בגלל בעיות משמעת. ש' היה מעורב בכמה הפרות משמעת, ולאחר ששפך מים על רצפת הכיתה, הוא זומן לשיחת שימוע על ידי המנהלת, ובסיומה הוחלט להוציאו לאלתר ממוסד הלימודים. "באותו יום שהוא עשה את מעשה הקונדס הזה, השעו אותו, אבל הנחנו שיחזירו אותו בהמשך", מספר ל"מעריב" אביו של הילד.

בעקבות האירוע זימנה אותם מנהלת בית הספר לשיחה, וכשהגיעו הופתעו לגלות כי בשיחה נכחו גם מפקחת החינוך המיוחד ופסיכיאטר מטעם הרווחה, שקבע כי הילד לא יחזור לבית הספר אם לא ייטול כדורים שהמליץ עליהם.

הילד אומנם לומד במוסד חינוכי של החינוך המיוחד, אך כשהוריו התנגדו למתן התרופות,  החלה הסאגה. בגלל התקופה הממושכת שבה שוהה התלמיד בביתו, נכנסו גורמי הרווחה לתמונה, אולם לדברי ההורים המצב הסתבך אף יותר.

"הילד נמצא בבית כבר שנה, ועד לשבוע שעבר איש ממשרד החינוך לא התקשר והתעניין לשלומו. מנגד, ברווחה החליטו שהילד זקוק לאשפוז דחוף", מספר האב. "רשויות הרווחה לא עוזבות אותנו, והן מתנהגות בצורה בריונית וחסרת הסבר. בכל פעם שהצענו מוסד חלופי, ברווחה קמו והתנגדו". לדברי ההורים, הילד נשלח להערכה פסיכיאטרית אצל פסיכיאטר אחר, ובה נקבע כי אין כל הצדקה לאשפוזו. "שמו אות קין על הבן שלי, ואין לכך הסבר הגיוני. למה להתעלל בילד ובבני משפחתו?".


כשההורים ראו שאין התקדמות הם פנו לעו"ד ורדה ברכה שטיינברג: "הכוח נמצא בידיים של פקיד הסעד", מסבירה שטיינברג, "וכשהוא מחליט שהוא לא עובד, הכל תקוע. גם מינהל החינוך בעיר לא עושה דבר, כי הילד חוסה תחת חוק הנוער. במצב הדברים הנוכחי יש ילד שכולנו פושעים לגביו, מאחר שיש חוק חינוך חובה וחוק ביקור סדיר, והילד שוהה למעלה מחודשיים ללא מסגרת לימודית. כולם ממתינים לאישור הרווחה, והיא רומסת את החוק במדינה. פניתי לבית
המשפט וביקשתי שיתערב, אבל נכון לעכשיו לא קורה דבר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד פועל כדי לשבץ את התלמיד במוסד חינוכי שיתאים לצרכים האישיים שלו, בשיתוף גורמי הרווחה ובהתאם לצו בית המשפט".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "מבדיקה שערך המשרד מול הרשות המקומית עולה כי המקרה מוכר ומטופל במחלקת הרווחה, וכי נעשו ניסיונות לשלב את הילד במסגרות מתאימות, אך בשל החיסיון וצנעת הפרט איננו יכולים להרחיב. בימים הקרובים תתכנס ועדה מקצועית בהשתתפות ההורים ותדון במתן הטיפול הטוב ביותר עבור הילד".