שוב עבר לילה קשה על תושבי הדרום, ביניהם תלמידים רבים שבעקבות המצב לא הלכו הבוקר (שלישי) למוסדות החינוך ונאלצו להישאר בבתיהם, דרוכים לקראת הצעד הבא, שעוד לא ידוע מה יהיה ומתי יקרה. יובל אנטמן, מקיבוץ יד מרדכי, תלמיד כיתה י"ב, מספר שעכשיו התושבים כבר חוזרים לשגרה: "אנחנו יושבים בחדר האוכל, נפגשים עם חברים ומדברים על המצב. מוזר שזה בא דווקא עכשיו, בדרך כלל בשלב הזה בשנה אין שום דבר ובטח לפני הבחירות".



"מחר לפי דעתי הכל כבר יחזור לקדמותו", אומר אנטמן, "בגלל הבחירות אני לא מצפה לשום דבר, בממשלה ידחו את ההחלטות לאחרי הבחירות".



ליאם יפת, תלמידת כיתה י"א, 17, כרם שלום, אומרת כי "היה לילה עם מלא צבע אדום וכולנו ישנו בממ"ד. עכשיו כל אחד נמצא בבית, מהפחד שיהיה משהו וזה יתפוס אותנו בחוץ. אני מעדיפה שהמצב הזה ייגמר אחת ולתמיד מאשר שיעשו משהו קצר ואז עוד חודש ישובו התקיפות".



אומנם תלמידי העוטף לא מפסידים הרבה ימי לימודים כי מוסדות החינוך ממוגנים, אך המתחים וחוסר השנה משפיעים על הלימודים. לי כהן, תלמידה בבי"ס "נופי הבשור", מסבירה כי "מבחינה נפשית קשה להמשיך ללמוד. כל השבוע היו בומים, אי אפשר לבוא לבי"ס כשאתה שומע בומים, כבר שבוע שלם שאנחנו לא ישנים".



"כרגע אנחנו בבתים, הבוקר לא היה כלום אבל יש מתח באוויר. אני פוחדת לצאת מהבית למרות ששקט. בלילה היה מתוח - גם התקיפות של צה"ל גם הנפילות. אנחנו מפחדים שיהיה עוד 'צוק איתן'", היא אומרת, אבל מנגד מוסיפה כי "כשהודיעו שיש הפסקת אש מאוד התאכזבנו, זה היה מעליב שצה"ל הגיב רק על התקיפה בשרון".



אביב תומר, תלמידת כיתה י"ב מקיבוץ מפלסים, אומרת שעכשיו הם מחכים לסבב הבא. "אנחנו כבר רגילים, אבל בכל פעם כשנקטעת השגרה זה קשה. אין לימודים היום ומחר יש מתכונת באנגלית, כך שאנחנו כבר לא שמחים שאין בי"ס. עוד מעט יש מבחנים ובגרויות אז מתחילים לפחד כי זה מתחיל להשפיע על הדברים החשובים - כמו ציונים".