כמעט קדנציה מלאה כיהן שר החינוך היוצא נפתלי בנט. אלה היו קרוב לארבע שנים שבהן המשרד ידע עליות ומורדות, עם המשך יישום רפורמות קיימות לצד הטמעת חדשות. מה יישאר ממורשתו של השר עם כינון הממשלה החדשה וכניסת שר או שרה חדשים למשרד? הדעות חלוקות. 
 
במשך שנים, סופגת מערכת החינוך ביקורת קשה על חוסר הרלוונטיות שלה - תוכניות לימוד מיושנות ודרכי חשיבה, שכבר אינן מתאימות למאה ה־21. לכן נראה ששרי החינוך נוטים לנסות ולמקסם את תקופת הקדנציה שלהם במשרד כדי ליישם רפורמות מגוונות, דבר שלעתים רק מזיק למערכת, הזקוקה לרפורמה מקיפה לטווח ארוך.
 
במהלך כהונתו של השר בנט, יושמו מספר רפורמות, ביניהן התוכנית הלאומית לקידום מתמטיקה ואנגלית בחמש יחידות לימוד, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, פעילות בתי הספר בימי חול המועד, סייעת שנייה בגני ילדים, חינוך מיוחד ועוד. חלקן הצליחו יותר וחלקן פחות, חלקן ספגו ביקורות וחלקן זכו לשבחים, אך לא ברור אם השר או השרה החדשים יחליטו להמשיך איתן במתכונתן הנוכחית, לשנות או לבטלן כליל. מה שבטוח הוא שהמערכת תעבור בקרוב זעזוע נוסף.
 

לדברי פרופ' ציפי ליבמן, נשיאת מכללת סמינר הקיבוצים, "שום דבר לא סגור בצורה הרמטית. יכול לבוא שר חדש שיגיד שצריך לפעול אחרת. שינויים בחינוך לוקחים הרבה יותר זמן מקדנציה של שר, ואפילו שהפעם זו הייתה קדנציה די ארוכה, זו בעיה גדולה למערכת החינוך, שמתוזזת כל הזמן ימינה ושמאלה". לדעתה, צריך להקים מועצת חינוך בלתי תלויה, ש"תקדם מטרות רחוקות טווח ויהיה לה אורך נשימה, אבל כיוון שאף שר לא ירצה לאבד את כוחו, זה כנראה לא יקרה".
 
מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל־יסודיים, מתייחס לרפורמה במתמטיקה ואומר כי לא יצטער אם היא תבוטל: "מאות מיליוני שקלים מועברים לתוכנית שפוגעת בתלמידים בגלל שיווק אגרסיבי, שהופך את התלמידים שאינם לומדים חמש יחידות לימוד לסוג ב'". 
 
לדבריו, הבעיה העיקרית היא "שכל שר חינוך חדש מוחק את האג'נדה של השר שקדם לו, ואנחנו המנהלים והמורים נשארים כדי לטפל בשברים שהם משאירים אחריהם. הגיע הזמן לעשות סוף לכך ולהקים בחקיקה מועצת חינוך לאומית א־פוליטית", אומר לוי. "מועצה עצמאית, שלא תהיה כפופה לשר החינוך ותקבע חזון חינוכי ארוך טווח".
 
לדעת אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי האגפים במשרד החינוך, רוב הרפורמות כמו הקטנת הכיתות וסייעת שנייה יישארו. "אלה רפורמות שיצאו לדרך בגלל רצון ההורים, לא ניתן יהיה להחזיר אותן לאחור". לדעתו, רפורמת המתמטיקה עבדה בצורה טובה וצריכה להימשך, אך יש לו ספקות לגבי הרפורמה בחינוך המיוחד: "יש לה צדדים חזקים, אך חלק ממנה צריך להיבחן מחדש כדי לראות איך מתאימים אותה לשטח".