לאחר הערכת מצב שערך פיקוד העורף אמש, בעקבות המטחים הכבדים שנורו לדרום, הוחלט כי בעוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה לא יתקיימו הבוקר לימודים ופעילויות חוץ בגנים, בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה. 
 
מדובר בכ־210 אלף תלמידי הגנים ובתי הספר ובכ־20 אלף מורים, שיישארו בבתיהם, בין היתר במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב, אשכול, מרחבים, באר טוביה, יואב, חבל יבנה, גדרות וברנר. כמו כן, לא יתקיימו לימודים בערים שדרות, נתיבות, אשקלון, באר שבע, אשדוד, קריית מלאכי, רהט, קריית גת, אופקים וגדרה.
 
הפעם האחרונה שבה תלמידי הדרום נאלצו להישאר בבתיהם בגלל המצב הביטחוני הייתה לפני כחודש וחצי, והפעם זה תופס את תלמידי העל־יסודיים רגע לפני מועדי בחינות הקיץ. מחר אמורה להתקיים בחינת הבגרות באזרחות, ובמשרד החינוך הודיעו כי ייערכו בהתאם אליה, לאחר שתיערך היום הערכת מצב.
 

הורים רבים הביעו את מחאתם ברשת על כך, ששוב הם וילדיהם יישארו בבית. תושבת אשקלון: "אני לא מצליחה להבין איך אפשר לבטל לימודים בלי לסגור מקומות עבודה לא חיוניים. מי ישמור על הילדים שלנו, כיפת ברזל? אנחנו נישאר עם הפחדים והחרדות שלנו, עם ילדים קטנים מפוחדים, ללא הסברים שהם באמת יכולים להבין, בלי תשלום על כל הימים האלה, שאף אחד לא לוקח עליהם אחריות". אם אחרת תהתה: "מי ישלם לנו על הפסד ימי עבודה? שוב על חשבוננו?".