לאחר כשבועיים של שביתת הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב, הבוקר (רביעי) הודיע ארגון הסגל הזוטר יחד עם האוניברסיטה כי הלימודים ישובו לסדרם בשעה 12:00 וזאת לאחר שהצדדים הגיעו להבנות במהלך דיוני המשא ומתן שהתקיימו הלילה, בהם הובטח כי הם יגיעו להסכם תוך שבועיים.



בהודעה שפרסמו הצדדים נכתב כי "האוניברסיטה וארגון הסגל האקדמי הזוטר שמחים להודיע כי לאחר לילה של משא ומתן אינטנסיבי, ומאמצים משמעותיים להביא לסיכום שיאפשר את סיום השביתה - הושגו הסכמות בנושאים המהותיים שהיו במחלוקת. לאור זאת, הסגל האקדמי הזוטר יחזור לעבודה סדירה בצהרי היום, כך שכל השיעורים שתוכננו להתחיל החל מהשעה 12:00 יתקיימו כסדרם".



אתמול התקיימה מחאה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטה שחששו שהשביתה תפגע בהם ובהודעה על סיום השביתה הודגש כי על מנת לנסות לצמצם את הפגיעה בסטודנטים, "חברי הסגל האקדמי הזוטר יפעלו כדי להשלים בהקדם את השיעורים והמטלות שהוחסרו בתקופת השביתה".



התגובות ברשתות לסיום השביתה לא היו רק חיוביות והיו כאלה שתהו האם הסגל האקדמי הזוטר לא מיהר לחזור לשגרה למרות שאין הסכם חתום. "אתם פשוט יורקים לסטודנטים בפרצוף. הרי אמרתם שעד שאין הסכם חתום לא תחזרו ללמד כי בסמסטר הקודם עשו לכם את הטריק הזה. ואם יירצה הגורל ולא תגיעו להבנות בתוך שבועיים? נקבל שביתה שלישית? אני מצאתי את המאבק שלכם סופר לגיטימי, אבל הפעם את התמיכה שלי איבדתם", כתב אחד הסטודנטים. מגיב אחר תהה "איך יהיה אפשר לדחוס את כל החומר האבוד מזמן השביתה? המבחנים מתחילים עוד רגע" ועוד מישהי כתבה "האם זה לא בדיוק מה שקרה בשביתה הקודמת? האם יש הסכמות חתומות כדי לוודא שלא תהיה שביתה גם בסמסטר הבא?".



כזכור, בתחילת החודש הודיע ארגון הסגל האקדמי הזוטר, שהוא לא מוכן לחדש את הלימודים עד לסיכום על הסכם קיבוצי חדש. הסגל האקדמי הזוטר כולל כ–5,000 עוזרי הוראה, מתרגלים, עמיתי הוראה, מורים מן החוץ ומורים במסלול המקביל המקיימים כ-80% מהיקף ההוראה והמחקר באוניברסיטה. לטענתם, הנושאים שנותרו במחלוקת כוללים: הרחבת הזכאות לביטחון תעסוקתי מוגבר, הגבלות על העסקה שעתית באוניברסיטה, תקצוב קרן מעונות להורים לילדים קטנים בסכום של מאות אלפי שקלים בשנה, תביעה מחברי הסגל להשלים ימים שהוחסרו בשל מחלה ואבל ללא תוספת תשלום, קנסות שההנהלה רוצה להטיל על חברי הסגל ועוד.