הסערה בתנועות הנוער נמשכת. לאחר שהנהלת תנועת המושבים הודיעה בחודש אוקטובר האחרון כי התנועה פורשת מהנוער העובד והלומד כדי להיות תנועה עצמאית, רק כדי להודיע בהמשך כי החליטה לחבור לשומר החדש, מהלך שלווה בביקורת רבה, כפי שפורסם בחודש שעבר "מעריב", ואז חזרה בה והודיעה כי אולי תחזור לנוע"ל. כעת, בישיבה של ההנהלה הפעילה שהתקיימה ביום שלישי, הוחלט ברוב של שישה תומכים מול מתנגד אחד, מזכ"ל התנועה, לחזור לנוע"ל.



האם זהו צעד סופי? לאור השתלשלות העניינים בחודשים האחרונים, זה כלל לא בטוח, במיוחד לאור ההתנגדויות להחלטה. בראש המתנגדים עומדת שירי ארדיטי, מזכ"לית תנועת בני המושבים, שבעקבות ההחלטה התפטרה וכינתה אותה "מנותקת מהשטח". בפוסט שהעלתה כתבה כי היא חוברת לתנועת השומר החדש ומקווה שרבים מבני המושבים יעברו יחד איתה. "אני מזמינה את כלל המועצות, המושבים, היישובים והקיבוצים להצטרף אלינו ולהמשיך ביחד את הקסם הגדול שיצרנו יחד. אנחנו מאמינים בכל ליבנו שזהו הפתרון הנכון לכל מי שרוצה שילדיו יתחנכו בתנועה שהוא מכיר ואוהב".



הפגנת חניכי תנועת בני המושבים. צילום: מתן רצבי
הפגנת חניכי תנועת בני המושבים. צילום: מתן רצבי



במקביל, תנועת השומר החדש שלחה מכתב לראשי הרשויות והיישובים, בתקווה שיבחרו להמשיך בפעילותם תחתם. "בהובלת שירי ארדיטי ואחרים שיבחרו להצטרף להובלה, ימשיך השומר החדש את פעילות הנוער במרחב הכפרי וימשיך לחנך לאור ערכי המושבים והקיבוצים, החקלאות וההתיישבות במרחב הכפרי". עוד נכתב כי "נערכנו מספר חודשים לאפשרות שתרחיש זה יתממש ואנו ערוכים לתחילת עבודה מיידית בכל היישובים והמועצות שיבחרו בכך, תוך קיום הקורסים ומפעלי הקיץ כסדרם".



מתנועת המושבים נמסר:
״הנהלת תנועת המושבים קיבלה אתמול החלטה ברוב קולות שתנועת הנוער בני המושבים תחזור לנוער העובד והלומד. אנחנו תנועה דמוקרטית שמקבלת את החלטת הרוב״.



מתנועת בני המושבים נמסר: לצערנו הרב החליט הועד המנהל של תנועת המושבים לבטל את ההחלטה שהתקבלה באופן ציבורי ולחזור אל הנוער העובד והלומד, בניגוד לדעת החניכים, הבוגרים והקהילות של בני המושבים. אותם אנשים מתכנסים היום בוחרים לצאת לדרך חדשה בשותפות עם השומר החדש. החזון הוא לבסס את תנועת הנוער הגדולה והמובילה של המרחב הכפרי בישראל. הרוח של בני המושבים נמצאת באנשים החיים אותה, בערכים ובמהות, ועל כן תשמר גם בבית החדש.



מהנוע"ל נמסר: "אנו מודים ומברכים על החלטת תנועת המושבים שממשיכה לתת אמון בדרך הארוכה שלנו ביחד. בני המושבים תמיד היו ותמיד יהיו חלק חשוב מאתנו, כשרק בעשור האחרון צמחה פעילות בני המושבים, כחלק מהנוער העובד והלומד, ב-100%. אין לנו ספק שנמשיך יחד בכל המרץ להצעיד קדימה את הפעילות לטובת החניכים והקהילה במועצות האזוריות".