"אל תעצמו עיניים". מחאת ההורים נגד מקרי ההתעללות בילדיהם ע"י מטפלות התקיימה היום (ראשון) בכיכר הבימה בת"א. הורים רבים הגיעו מרחבי הארץ כדי להשמיע את זעקתם ואת חששותיהם כי מדי בוקר הם שולחים את היקר להם מכל למעונות ולגנים ואינם יודעים איך הם ימצאו אותם בסוף היום.



בת-אל רוגוב, שבנה עבר התעללות ע"י המטפלת שלו בביתו, ולמעשה עוררה את גל המחאה הנוכחי שהוביל להפגנה, לאחר פרסום הסרטון המחריד בו רואים את המטפלת פוגעת בבנה בן ה-11 חודשים, אמרה ל"מעריב" כי זה מרגש שהיא הצליחה להעלות למודעות את התופעה הקשה וכי היא מקבלת פניות רבות שמחזקות אותה.



"מרעיפים עלינו אהבה ותמיכה ענקית, רק בזכות זה אנחנו נצליח להוביל לשינוי", אומרת רוגוב, "אני מצפה שהפעם המטפלת שהתעללה בבן שלי תקבל את העונש שמגיע לה, מצפה מהפרקליטות להחמיר בענישה. אני אלחם עד שהיא תיכנס לכלא כי שם מקומה ואנחנו צריכים להגיד 'די' לכל ההקלה הזו בעונשים. הפעם אני אלחם כדי שזה יהיה שונה, למען הבן שלי, למען הילדים שנפגעו ולמען ילדים שלא נפגעו. בהפגנה אנו זועקים את הזעקה של חסרי הישע במדינה".



"רף הענישה שנקבע הוא נמוך ומגוחך"

אחז אגם, יו"ר ועד הגנים הארצי, מסביר כי "לצערנו הרב, ולמרות חוק הפיקוח, אנחנו רואים שהאלימות כלפי ילדים ממשיכה. בימים האחרונים אנחנו ממשיכים להיחשף למקרי זוועות שבהם אנשים אשר אמונים על שמירה על הילדים, פוגעים בהם בצורה קשה ביותר, ורף הענישה שנקבע הוא נמוך ומגוחך. לא יעלה על הדעת כי בישראל של 2019, פעוטות ימשיכו להיות חשופים לאלימות על ידי אנשי צוות או גננות, וגם כאשר יש תיעוד, הענישה מגוחכת. אנו מצפים כי בתי המשפט יחמירו את הענישה כלפי ילדים בגיל הרך, על מנת ליצור גורם הרתעה ועל מנת שאף אחד לא יעז לפגוע בילדים".



המפגינים בכיכר הבימה בת"א
המפגינים בכיכר הבימה בת"א



ענת דייגי, מיוזמות ההפגנה, מוסיפה כי "חייבים טיפול שורש לתופעה הזאת, גדל כאן דור שלם למציאות אלימה ורשלנית, ואם לא נצא לרחובות כלום לא ישתנה. הצלחנו להביא את חוק הפיקוח שמעל עשור היה תקוע בכנסת, עכשיו חייבים לדרוש את יישומו לצד מתווה שלם להסדרת התחום, רישוי העוסקים בו וטיפול במשבר כוח האדם שבא לצד הארכת חופשת הלידה. אל תעצמו עיניים, תראו לעצמכם ולילדים שהשינוי מתחיל אצלנו".



מהקואליציה לחינוך מלידה מבית "אנו עושים שינוי" מסרו כי ״החלטנו לצאת לרחובות כדי למחות ולזעוק את זעקת הפעוטות. לא יתכן שאין לקיחת אחריות ממשלתית על אזרחיה הרכים של המדינה ושבכל יום אנו עדים למקרי התעללות ואכזריות נוספים כלפי פעוטות חסרי ישע. אנו דורשים את הסדרת תחום לידה עד 3 באופן מיידי בכדי לוודא שהפעוטות נמצאים במסגרות בטוחות ואיכותיות ובהשגחת אנשי צוות ראויים ומקצועיים״.