סקר חדש מגלה שחלק נכבד מהציבור מתייחס לנושאים פוליטיים כאל סוגיה בעייתית וש־30% אף סבורים שאין לעסוק כלל בחינוך פוליטי במערכת החינוך.
"העיסוק בחינוך פוליטי היה שכיח יותר השנה בבתי ספר", אומר גילת. "זה תואם את תפיסת משרד החינוך, המעודדת שילוב דיונים בנושאים מעוררי מחלוקת לצורך קידום מעורבות חברתית, הגברת הסובלנות ופיתוח חשיבה ביקורתית. לנוכח הממצאים בסקר עולה החשיבות בשילוב נושא של ניהול דיונים בנושאים מעוררי מחלוקת כבר במהלך ההכשרה להוראה, בתקופה שבה מורים לעתיד מגבשים את השקפת העולם החינוכית שלהם ומפתחים מיומנויות ליישומה".