שבוע לאחר שפרסמנו ב"מעריב" כי תלמידות מנס ציונה ננזפו לאחר שהגיעו במכנסיים קצרים לבית הספר, הבוקר (שני) שדולת הנשים בישראל יחד עם הפורום החילוני החלו בקמפיין הקורא לראשי רשויות להצטלם במכנסיים קצרים ולצאת נגד תקנון הלבוש הפוגעני. עד כה מי שהצטרפו לקמפיין והצטלמו במכנסים קצרים הם בין היתר ראשי עיריית רמת גן, תל אביב-יפו, הוד השרון, טבריה, רמת השרון וקריית טבעון.



"יחד עם הקיץ שהגיע אפשר כבר לראות בכניסה לבתי הספר היסודיים, לחטיבות ולתיכונים, את המנהל או המנהלת מודדים לילדות את אורך המכנסיים, בוחנים את הרגליים שלהן, מסתכלים על הגוף שלהן, מסמנים אותן", נכתב בפוסט של שדולת הנשים. "סחטיין ענק ל-15 ראשי וראשות רשויות שיוצאים הבוקר להגנתן של התלמידות, מצטלמים במכנסיים קצרים ומצטרפים לקמפיין נגד תקנוני הלבוש המחמירים בבתי הספר. אנחנו מתרגשות ממש מההתגייסות של ראשי הרשויות. במעשה הזה, הם אומרים לילדים ולילדות (וגם למנהלים ולמנהלות): הגוף של הילדות שלנו אינו חפץ, לא צריך להסתיר אותו ולא להתבייש בו. אל תמדדו להן, אל תסמנו אותן, אל תענישו".



"אנחנו קוראות לכל ראשי וראשות הרשויות להצטרף אלינו, בקמפיין המרגש והחשוב הזה, ומזמינות את צוותי ההוראה לפתוח מחדש את תקנוני הלבוש ולהפוך אותם לשפויים, לכאלה שלא יגרמו לילדות להרגיש שהן לא בסדר".




כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו פוסט שהעלתה ד"ר ניצן אלמוג מנס ציונה, בו סיפרה שבתה, הלומדת בכיתה ז' בבי"ס בעיר, קיבלה הערת משמעת משום שבאה עם מכנסיים קצרים."עיריית נס ציונה אי שוויון מתחיל בחינוך. כבר 2019 זוכרות? ועדיין מודדות לבנות את אורך המכנסיים ומדגישות בפניהן ש'בנות זה לא בנים' ושידברו על נושא אורך המכנסיים בשיעורי 'חינוך מיני'".



"אז לא אין צורך לדבר, יש צורך בקביעת תקנון שרואה שוויון וקובע סטנדרט למהו בגד המתאים ללבישה בבית הספר (לא על פי אורך בסנטימטר של המכנסיים) וזו בהחלט שיחה שצריכה להתנהל בכל בית ובכל בית ספר ובין הורים לילדיהם באופן הרואה בהם את האזרחיות והאזרחים שנרצה לראות כאן. כאלו שיעמדו על שלהן, שידעו לדרוש שכר שווה לקולגות שלהן הגברים, שלא יפחדו להגיד לא וכאלו שידעו לעצור את הבקלש המטורף שאנחנו חוות כאן וברחבי העולם בתקופה האחרונה".