ההליכה לבחירות בספטמבר, כשבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, עלולה ליצור בעיות לא מעטות במשרד החינוך, כפי שכבר פורסם ב"מעריב". כעת, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, שלח מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא מבקש את התערבותו המידית בנושא וקביעת דיון דחוף.

במכתב מתייחס ביבס למספר בעיות: אי תקצוב בניית כיתות לימוד, ומחסור בכ-1,600 כיתות בתי ספר וגני ילדים, סיום תוקף המכרז הארצי לזכיין האחראי לביטוח תאונות אישיות לתלמידים ואי יכולת הארכתו,בגלל שמדובר בהחלטת שר החינוך ושריון תקציב לתוכנית הצהרונים המפוקחים.

ביבס מזהיר ממצב בו לא יימצא מימון עבור ישובים באשכולות סוציו אקונומיים 10-4 וההורים יאלצו בשנת הלימודים הקרובה לשאת בעלויות נוספות העומדות על מאות שקלים בחודש, ואף הנחה את ראשי הרשויות לעדכן את  התושבים במצב ולהכין אותם לתרחיש בו תקצוב המדינה יושת עליהם.

"נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת שההורים לא יהיו שבויים של המצב הפוליטי הבעייתי והקיפאון התקציבי", כתב ביבס. "הקלה מהנטל ומתן שירותי חינוך איכותיים עומדים בראש מעיינינו ולא נסכים להתפשר בנושא הזה, כאשר ל-64,480 תלמידים חסרות כיתות לימוד והורים משלמים מאות שקלים בחודש על צהרונים".