"לא מחכים לאסון הבא": עשרות הורים הגיעו היום (שלישי) לביתה של ציפורה דוד בראשון לציון, המטפלת המואשמת בהתעללות בתינוק עליו שמרה, מקרה אשר נחשף לציבור בחודש שעבר לאחר שאמו פרסמה את סרטון ההתעללות.



ההפגנה קמה בעקבות קריאה של גלי ברדה דדיסון, אם ל-2 מראשון לציון, ברשתות החברתיות, להגיע ולמחות על הענישה הקלה מדי לדבריה. ליאור בוגנים, פעילה חברתית מנס ציונה, אמרה ל"מעריב" כי "מטרת ההפגנה הייתה לקרוא להחמרת הענישה, אנו מוחים נגד העובדה שציפורה דוד מוחזקת במעצר בית בתנאי בית מלון. אנחנו חושבים שמישהי שחנקה תינוק במגבת לא צריכה להיות בבית אלא במעצר".
 
מהקואליציה לחינוך מלידה מבית ״אנו עושים שינוי״, נמסר כי היא רואה בחומרה רבה את מקרי ההתעללות החוזרים ונשנים בפעוטות חסרי ישע. ליאת גלנץ, רכזת הקואליציה, אמרה כי "עלינו לפעול באופן מיידי להסדרת התחום: לפיקוח על המסגרות, להחלת נורמות וסטנדרטים מחייבים שיאפשרו מתן מענה לצרכים הפיזיים והרגשיים של הפעוטות מצד אנשי הצוות, ובמקביל לשיפור בתנאי העסקתם ושכרם כדי לשמר אותם לאורך זמן במערכת".

ההפגנה מול ביתה של ציפורה דוד

 

כזכור, פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום לבית המשפט השלום ברחובות נגד ציפורה דוד, בת 65 ממושב בית עובד, בגין התעללות בקטין או בחסר ישע. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עינב וינוגרד, החל מחודש ינואר 2019 עבדה הנאשמת כמטפלת של תינוק יליד 2018 בבית הוריו וסבתו. בימים 12.5.19 ו- 15.5.19, התעללה הנאשמת בתינוק בדרכים שונות.
 
בין היתר, הנאשמת סטרה בפניו, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה את התינוק עם רגלה, יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו בבית, ואמרה לו שתהרוג אותו. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה של דוד עד תום ההליכים.