גם החינוך ייפגע?שדה דב צפוי להיסגר בעוד כשבועיים, ולצד האיומים על הפגיעה בתיירות בעיר ובתושבים הנזקקים לשירותים רפואיים במרכז, נשמעות גם טענות על כך שסגירתו תפגע במערכת החינוך. פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך, מסבירה ל"מעריב" כי באילת קיים קמפוס של המכללה והיא חוששת שמרצים ומומחים מהמרכז לא ירצו להגיע לעיר.



"ההגעה גם ככה לוקחת הרבה זמן עם העיכובים של הטיסות אבל עכשיו עם הסגירה של שדה דב אנחנו לא יודעים איך נתמודד עם זה - מרצים לא ירצו להגיע לאילת, לא יהיה ניתן לפתוח שיעורי בוקר מוקדמים ושיעורי ערב מאוחרים", היא אומרת.



לדברי פרופ' בלר, פתרון של הוראה מרחוק אינו מתאים והם שוקלים את צעדיהם בימים אלה. "החלופה היא שדה התעופה בן גוריון והמשמעות של זה היא זמן רב בפקקים בהלוך ובחזור, היום יש גמישות המאפשרת לקיים קמפוס אח לקמפוס התל אביבי. הכל יפגע, גם הפיתוח המקצועי וההשתלמויות, שלא לדבר על עלויות. אני מאוד מקווה שמישהו יתעשת וימצא פתרון חלופי הולם".



פרופ' יניב פוריה, המנהל האקדמי של קמפוס אוניברסיטת בן גוריון באילת, אומר כי "הקמפוס באילת חווה בשנה האחרונה גידול של 20% במספר הסטודנטים. למיטב הבנתי זה הקמפוס שבו היה הגידול הרב ביותר בישראל במספר הסטודנטים. רוב המרצים שלי מגיעים מהמרכז, אני מנסה להביא את המרצים הטובים ביותר כדי שיבואו ויעשו עבודה חינוכית ערכית ציונית וידאגו להשכלה לתושבי אילת והערבה". 
לדבריו, "אני כבר עכשיו מגלה ולומד שחלק מהמרצים שוקלים לא להגיע לכאן בשנה הבאה וזאת בשל סגירת שדה דב. במידה וייסגר השדה נצטרך עזרה מממשלת ישראל כדי לשלם את הפיצוי למרצים. לראייתי, הדבר הראשון שצריך להנחות את שר החינוך החדש זה מתן חינוך איכותי בפריפריה. אם באילת לא תהיה השכלה גבוהה, צעירים יעזבו את העיר לערים אחרות שיש בהן השכלה גבוהה והעיר תינטש. זכותו של תושב הפריפריה להשכלה היא בדיוק כמו, ואפילו יותר מאשר תושב המרכז".

ד"ר דרורי גניאל, המשנה למנכ"ל וראש מינהל שח"ק בעיריית אילת, מציין כי "בכל שנה יש לנו כ-40 מורים שמשרד החינוך מאפשר להם לימודים מתקדמים במרכז. מדובר רק במורים למקצועות שקבענו יחד עם המשרד כתחומים שאנחנו חייבים שישתלמו בהם וילמדו אותם בגלל המחסור הכרוני שיש באילת. הם טסים כל שבוע ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות השונות במרכז, באקדמיה כבר עכשיו מרצים מאיימים שלא יגיעו".