האוניברסיטה העברית בירושלים בין 200 מוסדות האקדמיה הטובים בעולם לשנת 2020, כך לפי הדירוג השנתי של חברת QS - Quacquarelli Symonds, המתפרסם היום (רביעי). מדובר בדירוג 1,000 מוסדות ההשכלה הגבוהה הטובים בעולם המתפרסם זו השנה ה-16, ולפיו לישראל יש שש נציגות ישראליות, כששתיים מהן אף שיפרו את מקומן בדירוג במהלך השנה החולפת.

דירוג QS מתבצע לפי כמה מדדים, בהם המוניטין האקדמי של המוסד, ציטוטי חוקריו בכתבי עת אקדמיים ויחס אנשי הסגל בין הסטודנטים. האוניברסיטה העברית, כאמור, דורגה במקום הראשון מהנציגות הישראליות ובמקום ה-162 בדירוג הכללי, אך רשמה התדרדרות של 8 מקומות מהשנה שעברה, אז דורגה במקום ה-154.

אוניברסיטת ת"א. צילום: דוד שי
אוניברסיטת ת"א. צילום: דוד שי


אוניברסיטת תל אביב הציגה שיפור של 11 מקומות מהמקום ה-230 בשנה שעברה למקום ה-219, בעוד שהטכניון במקום ה-257 - ירידה של 10 נקודות משנה שעברה, כשגם אוניברסיטת בן גוריון מציגה ירידה השנה מהמקום ה-407 בשנה שעברה ל-419 השנה. אוניברסיטת בר אילן שיפרה את מקומה ודורגה במקומות 551 ל-560 ואוניברסיטת חיפה דורגה בין המקומות 651 ל-700 כמו בשנה שעברה.

את שלושת המקומות הראשונים מאיישים בדיוק כמו בשנה שעברה המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), השומר על מקומו בראש הטבלה מזה 8 שנים, ואחריו המוסדות האמריקאים אוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת הרווארד. המוסד האירופי הטוב ביותר הוא המכון הטכנולוגי של ציריך (ETH) הממוקם במקום ה-6, תוך שהוא רושם עלייה של מקום אחד, והמוסדות הטובים ביותר באסיה מאיישים יחד את המקום ה-11: האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג בסינגפור (NTU) והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור.