יותר מ-700 אלף תלמידי העל יסודי יוצאים היום (חמישי) לחופשת הקיץ, וחותמים את שנת הלימודים תשע"ט. בעוד כשבועיים, ב-1.7, יצטרפו אליהם עוד כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים. 

במשרד החינוך מסכמים את שנת הלימודים הנוכחית, ומציינים כי השנה התאפיינה בהובלה של רפורמות לאומיות ותכניות חינוכיות רבות, בהם: צמצום מספר התלמידים בכיתה, מצוינות בפריפריה, חוג לכל ילד ועוד. 
בשנת הלימודים הזו נרשם שיא של כל הזמנים במספר התלמידים שניגשו ל-5 יחידות לימוד לבגרות במתמטיקה. הדגש הושם גם על בלימודי הבגרות באנגלית, והשנה נרשם הישג של 65% מקרב הבוגרים שסיימו את הלימודים באנגלית ברמה של 4 ו-5 יחידות לימוד. 

שר החינוך הנכנס כידוע הוא ח"כ רפי פרץ, שהצהיר בעבר מספר פעמים כי הוא מעוניין בתיק החינוך. אחת הבעיות הדחופות ביותר על שולחנו של פרץ היא סיומו בסוף החודש של הסכם "אופק חדש" - רפורמה המיועדת לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים. בהסתדרות המורים מחכים לפתיחת ההסכם, שאמור להביא לתוספת בשכר ובמכתב שנשלח לשר הנכנס ע"י מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, היא בירכה אותו והוסיפה כי "כידוע, הסכם השכר שלנו מסתיים בעוד כמה ימים, לפנינו תקופה של משא ומתן. אנו מאמינים שנצליח לסלול יחדיו דרך טובה ופורייה שתטיב עם התלמידים והתלמידות ובפרט עם עובדיה המסורים של מערכת החינוך". על פרץ יהיה לגשר בין הפערים הקיימים בין משרדי החינוך והאוצר לבין הסתדרות המורים, על מנת למנוע שביתות עם פתיחת שנת הלימודים.