סטודנטים רבים היום עוברים אבחונים על מנת לקבל התאמות במוסדות האקדמיים, אך מחקר חדש של המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל"ו) חושף כי סטודנטים המקבלים התאמות בלימודים באקדמיה נמנעים מלהשתמש בהן, ככל הנראה מחשש לסטיגמות.
המחקר, שנערך במסגרת קרן המחקר של מאל"ו ובשיתוף חוקרות מהמרכז האקדמי פרס ומכללת בית ברל, בדק את התופעות החברתיות הקשורות להתאמות בבחינות ו את התהליכים הפנימיים שעמם מתמודדים סטודנטים עם וללא לקויות למידה, בתקופת לימודיהם במוסדות האקדמיים. 
כמחצית מתוך כ־2,100 הסטודנטים מ־25 מוסדות אקדמיים שהשתתפו במחקר, ציינו כי פנו לאבחון לקויות למידה, וכשליש מהם פנו לאבחון של הפרעת קשב. 69% מכלל הסטודנטים ציינו שהם מקבלים התאמות במוסד האקדמי שבו הם לומדים, בעיקר תוספת זמן בבחינות. סטודנטים שקיבלו התאמות במהלך לימודיהם האמינו כי הן יהוו גורם חשוב בהצלחתם בלימודים. למרות זאת, לא כל הסטודנטים דיווחו שהם משתמשים בהן, כנראה בגלל החשש שתדבק בהם סטיגמה חברתית.

"רק שליש מהאנשים עם לקויות למידה פונים בסופו של דבר למרכזי התמיכה על מנת לקבל סיוע", אמרה בתגובה למחקר ד"ר ענת בן סימון, מנכ"לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. "זה אומר שאנשים עושים אבחון רק כדי לקבל התאמות במבחנים, ולא כדי לקבל תמיכה שעשויה לסייע להם לשפר את תפקודם האקדמי".