מדי שנה תשלומי ההורים לשנת הלימודים מאושרים בוועדת החינוך בחודשי הקיץ על מנת שלא לעכב את ההיערכות לפתיחת השנה. בגלל הבחירות לא התקיימו ישיבות של הוועדה ולאחרונה בעקבות החשש מעיכובים וההבנה שיש דברים שחייבים לטפלם במיידי וביניהם תשלומי ההורים, הוחלט לכנסה. מי שיעמוד בראש הוועדה שתתכנס ביום ראשון הוא ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), שכיהן בתפקיד גם בכנסת הקודמת.
יש לציין שלפני שנה ח"כ מרגי הצביע בעד גביית תשלומי ההורים למרות התנגדות נציגי ההורים. תשלומי ההורים כוללים תשלומי רשות המגיעים לאלפי שקלים בשנה (בין היתר: סל תרבות, מסיבות סיום, השאלת ספרי לימוד) וחובה (ביטוח תאונות אישיות בגובה 49 שקלים). בנוסף, הם כוללים עוד אלפי שקלים בשנה עבור תוכניות לימוד נוספות (תל"ן). 
בשנה שעברה משרד החינוך ביצע הוזלה של 99 שקלים בסל התרבות עבור ילדי כיתות א'-ב', שכנראה בשנת הלימודים הקרובה תבוטל, כך שהעלות עבור ההורים תהיה גבוהה יותר. בניסיון להביא לביטול התשלומים ברגע האחרון, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, אייל באום, פנה אתמול במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו קרא לו להיפגש עמו באופן בהול על מנת שיבין את חומרת הבעיה ושיסייע במציאת פתרון.

"אנו קוראים לראש הממשלה ושר החינוך לגלות מנהיגות ולהודיע על תחילתו של עידן חדש בחינוך - ביטול תשלומי ההורים. הגיע הזמן לשים סוף למס הגולגולת האחיד הזה שכולם מבינים ויודעים שזמנו עבר והוא מעמיק את הפערים במערכת החינוך שלנו".
עוד נכתב: "בחינוך אין קואליציה ואופוזיציה. הילדים שלנו הם שצריכים להיות בראש סדר העדיפויות. הם העתיד שלנו - של כולנו. חינוך חובה חינם לא יכול להיות מושתת על הכיס המדולדל של ההורים. משרד החינוך חייב לתקצב את התכנים שהוא עצמו קבע שחיוניים לילדינו - טיולים, הצגות, מסיבות ועוד. כסף יש - זה עניין של סדר עדיפויות. הראו לנו שהלב שלכם במקום הנכון - ולא בתוך הכיס שלנו".
במקביל, פורום ההורים פתח עצומה עליה חתמו מאות הורים, בה הם קוראים לחברי ועדת החינוך להצביע נגד תשלומי ההורים. בפורום מסבירים כי משום שמדובר בתקופה של לפני בחירות, חברי הכנסת יודעים שהצבעה שתפגע בציבור ההורים עלולה לפגוע בהם ברגע ההצבעה.
יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים אמר ל"מעריב" כי "הבחירות בפתח, ההורים יבואו בחשבון עם אותם חברי הכנסת שמתנהגים כבובות ולא כמנהיגים. הפעם בין מועד הוועדה להצבעה לכנסת הזמן קצר והזכרון שלנו קצר".
"אנחנו אומרים דבר פשוט", אומר באום, "דורשים רפרומה בתשלומי ההורים, זה הכל עניין של סדר עדיפויות והמצב הקיים משמר את אי השוויון בחברה. המצב הנוכחי הוא מס כפול להורים, מעבר למס הכנסה הם נדרשים לשלם מס גולגולת בכל שנה. תשלומי החובה והרצון אחד הם כי בפועל אדם שלא משלם מוצא עצמו בסיטואציה חברתית בעייתית ופה מתחילה מלחמת אחים בחסות ממשלת ישראל בין אלה שמשלמים ובין אלה שלא".
"אזרחי המדינה נקרעים תחת נטל המסים במדינה, המעמד הבינוני סובל ומדובר על עוד אלפים רבים של שקלים שכל הורה נדרש לשלם מדי שנה, הגיעה העת שחברי הכנסת יגלו מנהיגות ויודיעו על רפורמה, אנחנו יודעים שמדובר ברפורמה הדרגתית אבל היא חייבת להיות פה ועכשיו, לא ניתן להמשיך לזלזל באזרחי המדינה".