מקרי ההתעללות בפעוטות על ידי מטפלות וגננות, שנחשפו לאחרונה, גרמו להורים לצאת מהאדישות ולקרוא לממשלה להתערב בכל הקשור בחינוך לגיל הרך באופן מיידי, במטרה לסייע במניעת מקרה ההתעללות הבא.
מדובר במחאת הורים שהחלה בשבועות האחרונים ברשתות החברתיות. בעקבות חשיפת סרטוני ההתעללות שעברו הילדים בפעוטון בראש העין על ידי מנהלת המקום כרמל מעודה, החשודה בשורה של מעשי התעללות ופגיעה בפעוטות חסרי ישע, צפויה המחאה לעבור מהמקלדת למוקדים רבים ברחבי הארץ.
מארגני המחאה מקווים שגל הזעם בעקבות סרטוני ההתעללות הקשים, שבהם רואים, בין היתר, כי ידי הילדים נקשרו למשך דקות ארוכות והם מחויבים לעמוד עם הפנים לקיר כעונש, יביא לכך שאלפי הורים ייצאו לרחובות, אף שבהפגנות שהתקיימו עד כה הגיעו רק מאות בודדות של משתתפים.

המחאות צפויות להתקיים במספר מוקדים, בהם מול בית ראש הממשלה בירושלים, מול קריית הממשלה בתל אביב ומול גן הלאום בחיפה. בין המוחים גם בת אל ודורון רוגוב, הוריו של התינוק שנפגע מהתעללות של המטפלת ציפי דוד, וכן הורי ילדי הפעוטון בראש העין.
דניאל ביכלר־חן, ממארגנות המחאה, אמרה: ״הגיע הזמן להפסיק לשתוק ולהתחיל לפעול בכל הכוח כדי שנוכל לעשות שינוי למען ילדינו. ילדים בגילאים רכים כל כך הם חסרי ישע, ואסור שיהיו שקופים למערכת. הגיע הזמן לזעוק עבורם ולהשמיע קול, עד שהמדינה תתעורר ותעשה מהפכה, לא פחות, בחינוך לגיל הרך״. 
ליאת גלנץ, רכזת “הקואליציה לחינוך מלידה - אנו עושים שינוי”: ״הגיע הזמן למחות על מה שהיה אמור להיות ברור מאליו - דאגה לעתידם, ביטחונם ושלומם של הפעוטות בישראל. אנו דורשים מהממשלה לקחת אחריות על הילדים החל מלידה. לא ייתכן שבישראל של שנת 2019 אין כל מיפוי לפעוטונים, שכל אדם יכול לפתוח מסגרת ללא תנאי סף מחייבים, כולל עבריין מורשע. זוהי מציאות נפשעת, המובילה למקרי התעללות בפעוטות חסרי ישע. יש לפעול לשיפור תנאי ההעסקה ושכר הצוות, לדרוש שהם יהיו מקצועיים ומוסמכים, ולוודא קביעת קריטריונים וסטנדרטים מחייבים״.