סוף למשבר תשלומי ההורים. לאחר שוועדת החינוך אישרה ביום ראשון באופן חלקי שלושה רכיבים מתוך תשלומי ההורים - תשלומי החובה, השאלת ספרי הלימוד וארוחה יומית של מפעל ההזנה, זאת משום שחברי סיעת כחול לבן לא הסכימו לאשר את כלל הסעיפים, היום (שלישי) הודיע משרד החינוך כי המשבר נפתר וטבלת תשלומי ההורים תועבר במלואה לאישור הוועדה בימים הקרובים, כאשר המשרד יממן את סעיף המסיבות הכיתתיות בהיקף של 20 מיליון שקלים המהווים חיסכון של 24 שקלים לכל תלמיד.



ההבנות הגיעו לאחר פגישה בה השתתפו שר החינוך הרב רפי פרץ, מנכ״ל משרד החינוך שמואל אבואב, יו״ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן וחברי הכנסת של כחול לבן בוועדת החינוך. שר החינוך הודה בסיום הפגישה למנכ״ל המשרד ויו״ר ועדת החינוך ח״כ יעקב מרגי: "מודה על הנכונות למצוא פתרון בנושא תשלומי ההורים ולהגיע להסכמות בוועדת החינוך על מנת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה".



האמירה המשמעותית שיצאה מהפגישה היא שהממשלה תפעל להפחית את תשלומי ההורים וכי יש להביא להסדרה ופיקוח עליהם ובפרט על תשלומי התל"ן - תשלומים עבור תוכנית לימודים נוספת. תשלומים אלה מגיעים לאלפי שקלים לתלמיד, בעיקר במקומות עם דירוג סוציו-אקונומי גבוה שיכולים להרשות לעצמם לשלם סכומים אלה ולמעשה גורמים ליצירת פערים נוספים על רקע כלכלי.



שר החינוך הרב רפי פרץ, אמר: "מודה למנכ״ל משרדי מר שמואל אבואב ויו״ר ועדת החינוך ח״כ יעקב מרגי על הנכונות למצוא פתרון בנושא תשלומי ההורים ולהגיע להסכמות בועדת החינוך על מנת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה".

יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן, אמר: "אחרי שנים שבהן משרד החינוך סירב להפחית ולו שקל מתשלומי ההורים אנחנו מתחילים היום מהלך דרמטי שיצור מגמה הפוכה - הקלה על הכיס של ההורים והפנמה של הממשלה כי מוטלת עליה האחריות לספק חינוך שוויוני לכל ילדי ישראל. זהו צעד ראשון שיילך ויעמיק מיד לאחר שננצח בבחירות. אני מודה לשר החינוך הרב רפי פרץ ולמנכ״ל משרדו שלמה אבואב על ההירתמות למען תלמידי ישראל. תודה גדולה לחברי ועדת החינוך של כחול לבן וליו״ר ועדת החינוך ח״כ יעקב מרגי, על הובלת המהלך החשוב הזה".
 
ח״כ מיכאל ביטון, חבר ועדת החינוך ומוביל המאבק להפחתת תשלומי ההורים: ״סיעת כחול לבן יצאה למאבק למען חינוך חינם אמיתי בישראל - לכן התנגדנו לאשר את תשלומי ההורים שמכבידים באופן מופקע על מעמד הביניים ותורמים ליוקר המחייה בישראל. ההסכמה שגובשה היום עם שר החינוך ומנכ״ל משרדו, היא העמוד הראשון במתווה רב שנתי שיביא להפחתה משמעותית בתשלומי ההורים. כ'דמי רצינות' בתקופת ממשלת מעבר, הסכמנו כי יבוטל מיידית סעיף מסיבות כיתתיות ועלותו, 20 מיליון שקל, תמומן על ידי משרד החינוך. כחול לבן רשמה הצלחה ראשונה וחשובה: גילינו אחריות כלפי התלמידים שמתחילים בקרוב את שנת הלימודים וקבענו כלל חדש - ההורים הם לא כספומט של משרד החינוך. אחרי שנרכיב את הממשלה, נקדם את המהלך החיוני הזה במלוא הכוח".