בתגובה לניסיונות מכיוון שר החינוך רפי פרץ להיפגש עם מורים מהקהילה הגאה, ב"ארגון המורות והמורים הגאות" מתנים כל פגישה שכזאת בשלילה פומבית של השר את אותם "טיפולי המרה" ובאימוץ משרדו את עמדתו הרשמית של משרד הבריאות לפיה מדובר בהליכים מזיקים ומסוכנים לנפש האדם. היוזמה לפגישה החלה בכלל מאחת המורות בארגון שכתבו לשר ברשתות החברתיות והוצגה מאוחר יותר כניסיון של השר לפגוש במורים. 
אבל בתגובתם לניסיונות השר להפיס את דעתם לאחר התבטאותו האחרונה שאינה שוללת את ה"טיפולים" הללו, אומרים בארגון המורות והמורים הגאות: "כנשות ואנשי חינוך אנו מאמינים בכוחו של המפגש לחולל שינוי בנפש האדם. ברם, בימים אלו אנו מלאים דאגה לתלמידים והתלמידות שלנו והמחויבות כלפיהם ניצבת ראשונה בסדר העדיפויות. על מנת להגן על התלמידות והתלמידים חשוב לנו אף יותר שמשרד החינוך והעומד בראשו יתחייבו לקבל את המלצת משרד הבריאות ואיגודי מטפלי הנפש וישללו את קיומם של טיפולי המרה בחוזר מנכ"ל בטרם הפגישה. טיפולי המרה הם מסוכנים - אין לנו כוונה להתפשר על הנקודה החשובה הזו ולהפקיר את תלמידינו תחת איום ממשי על שלמות גופם ונפשם".

פעילים בארגון מסבירים בשיחה עם מעריב: "הניסיון של לשכת השר לייצר מצג שווא לפיו השר מעוניין בפגישה כזאת הוא עוד 'פייק ניוז'. עלה הרעיון מצידנו ובדיונים בינינו הבנו שהפעם מדובר בעניין מסוכן ושחובתנו לטובת הביטחון הפיזי של התלמידים שלנו לדרוש מהשר להתנער מאמירתו".
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, מוסיף: "לא נסכים שיעשו ספין על גבנו. אנחנו רוצים לראות מעשים לפני הפגישה. אנחנו מצפים משר החינוך שיתנער מדבריו המסוכנים. יש לאסור באופן מוחלט על הפנייה ל"טיפולי המרה" ולהפסיק לתקצב מוסדות ששולחים או מעודדים זאת".

"לא עוד אמירה חשוכה"

שגיא פרידמן, הפעיל בארגון המורות והמורים הגאות, הוא מחנך כתה, רכז שכבה ומורה למתמטיקה בתיכון "אורט נעמי שמר" בגן יבנה, בן 32, והוא מסביר למעריב: "בתור איש חינוך אשמח לשבת עם שר החינוך כשאני מודע למורכבות בעצם היותו אדם דתי, כי בסופו של דבר מדובר באיש שהחינוך זורם בעורקיו. יש מקום לכל אדם להביע את דעותיו גם אם שנויות במחלוקות, אבל ההתבטאות שלו בזכות טיפולי המרה לא היתה הבעת דעה אלא קביעה שנותנת לגיטימציה לתופעה שהממסד הרפואי והמדעי שולל כמסוכנת ממש. זאת ועוד, מדובר בקברניט שמוביל את ספינת החינוך כולה וכשאדם כזה אומר אמירה שמסכנת את התלמידים שלנו יש לנו עם זה בעיה". 

פרידמן מוסיף: "אין לי ספק שבפגישה עם השר לא נסכים על הכל, אבל יש דברים שאסור להתפשר עליהם. הארגון שלנו קם בדיוק מתוך התפיסה שאנחנו קבוצה מאד גדולה של מורים להט"בים בישראל שמתמודדים יום יום בבתי הספר עם תופעות חברתיות מאתגרות וצריך לזכור – להבדיל משר החינוך וכל מי שמחזיקים בעמדה השוללת את עצם זכות קיומם של צעירים להט"בים ככאלה, חבריי ואני לעולם לא ננסה 'לעודד' תלמידים להיות להט"בים בשום צורה, זה הרי אבסורד. אני מחנך את התלמידים שלי פשוט להיות מי שהם, לחקור ולגלות את מי שהם, למצוא את הזהות שלהם מבלי לפגוע במי שסביבם".

הוא מדגיש: "אמירתו של השר אינה עוד אמירה חשוכה, אלא אמירה מסוכנת. היא מסכנת את עצם שלומם של התלמידים הלהט"בים שלנו בשלב מאד רגיש ופגיע בחייהם. אג'נדה לפיה 'המרה' של מיניות אדם צעיר היא אפשרית בכלל ולגיטימית היא לא עוד שמרנות דתית, היא מסר לצעירים ששולל את הלגיטימיות של קיומם כמי שהם. זאת אחת הסיבות שאנחנו משלבים ידיים עם מאבק העדה האתיופית".