מנסה להרגיע את הרוחות:  שר החינוך הרב רפי פרץ שלח היום (שלישי) מכתב למנהלי בתי ספר בתל אביב בו הוא מנסה להבהיר להם את דבריו בנוגע לאמירתו על טיפולי ההמרה, לאחר שעשרות מהם איימו שישביתו את פתיחת שנת הלימודים במידה והוא לא יפוטר.



בפתח המכתב התייחס השר לדבריו לגבי טיפולי ההמרה וכתב כי "כשנשאלתי על הנושא עניתי שבשנותיי הרבות כאיש חינוך, פנו אליי לא פעם בנושא הנטייה המינית. תמיד הקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלתה בפניי ולפעמים הצעתי התייעצויות עם אנשי מקצוע. עם זאת, מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה, להם אני מתנגד נמרצות".



"כשיטה, אני לא מחליט אף פעם מה יעשה המתחנך, אלא הוא בעצמו יחליט מה טוב לו לאחר ששמע את מגוון העצות והדעות. שיטתי החינוכית היא הזדהות והעצמת הבחירה החופשית וודאי שאני נגד כפיה. אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים. אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה, ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי, שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומאליו מובן שאין בכוונתי לשנות משהו מעמדתי זו", כתב הרב.



"עם זאת, זכותם של בעלי נטייה חד מינית לפנות ולמצוא אוזן קשבת ועזרה אצל הגורמים המקצועיים בדרך מכבדת ואוהבת, ולכך כיוונתי בראיון", אמר פרץ והוסיף: "מחנך, בהיותו דמות שעיני הנערים והנערות נשואות אליו, מחויב להיות קשוב, לתת עצה ולהיות רלוונטי לעולמם האישי של מי שרואים עצמם תלמידיו, אך עליו לנהוג בעמדה רבת כוח זו בזהירות ובאחריות. אני מאמין במערכת חינוך ממלכתית, השואפת לגדל ילדים וילדות עם תשוקה גדולה ללמידה ועם שאיפה להיות אנשים ישרים, ערכיים וטובים, כפי שהיתה המערכת הנפלאה הזו מימים ימימה".



עוד נכתב, כי "מערכת החינוך בראשותי תעמיד בראש סדר העדיפות שלה את החינוך המכיל, לכל ילדי החברה הישראלית, על כל מגזריה, גווניה, קהילותיה ואמונותיה. הקשבה לדעות השונות, ושיח פתוח ומכבד צריך להיות נחלת כולנו, כך נהיה, וכך נחנך את תלמידנו. אני פונה אליכם בצורה ישירה, כיוון שאני משוכנע שבמשך הזמן תיווכחו בעצמכם שאנו רואים את המשימה עין בעין. יש לי אמון מלא בכם וציפייה גדולה להיות לכם לעזר בכל תחום ועניין. אנחנו משרתים מערכת חינוך לתפארה. מורים ומורות מעולים, מפקחים ומפקחות נהדרים, מנהלי ומנהלות בתי ספר מהטובים ביותר שיש, מנכ"ל מקצוען ומסור ומטה רתום".



מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי: "סוף סוף שר החינוך חזר בו מאמירותיו המסוכנות והבין שאין צורך להמיר אף אדם. שר החינוך, לא נסתפק בדברי התנצלות, הגיע הזמן לעגן את אמירותיך במעשים. אנחנו דורשים ודורשות: הוצא את חוזר המנכ"ל הכולל סוגיות הנוגעות לקהילה הגאה, חוזר שכבר כתוב ושוכב תקופה ארוכה במשרדך. אחריות גדולה עומדת על כתפיך כשר החינוך של מדינת ישראל, מיליוני תושבים ותושבות מחכים שתעשה את ההחלטה הנכונה".

כזכור, שר החינוך הביע את עמדותיו לגבי הקהילה הגאה בראיון בחדשות 12 ששודר במוצאי שבת, בו אמר כי הוא מאמין בטיפולי המרה להומוסקסואלים, אשר נועדו לשנות את נטייתם המינית, ואף הוסיף כי הוא לקח חלק בטיפולים כאלו. כאשר נשאל בנושא זה ענה שר החינוך כי "אני חושב שכן ניתן להמיר להט"בים. אני יכול להגיד לך שיש לי היכרות עמוקה מאד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה".



בעקבות אמירה זו נשלחו אליו חיצי ביקורת מכל גווני הקשת הפוליטית וראש הממשלה אף התייחס לכך ואמר כי מדובר באמירה שאינה מקובלת. אנשי הקהילה הלהט"בית מחו על כך בהפגנה שנערכה למחרת בתל אביב בהשתתפות מאות אנשים ובנוסף, הורים, תלמידים, מורים ומנהלים רבים הביעו מחאה על הדברים ואיימו כי ישביתו את פתיחת שנת הלימודים בעוד כחודש וחצי, במידה והשר לא יפוטר או יתפטר.