נוכח מקרי ההתעללות בפעוטות בידי מטפלות, שנחשפו בתקופה האחרונה, אין הורה שישן טוב בלילה ולא מודאג שמא ילדו ייכנס לסטטיסטיקה האיומה. 
מנגד, המטפלות, הסייעות והגננות עוברות גם הן ימים לא פשוטים, ולא משנה אם מדובר בגן פרטי, גן עירייה או משפחתון - הן מסומנות על ידי ההורים, ויודעות וגם מרגישות שהן נתונות יותר מתמיד לפיקוח ולביקורת.
 
בראש העין, עירה של כרמל מעודה, המטפלת החשודה בהתעללות חמורה בפעוטות בפעוטון “בייבי לאב”, שאותו ניהלה, הרוחות סוערות במיוחד. ב’, מטפלת, תושבת העיר ובעלת משפחתון מפוקח על ידי העירייה כבר קרוב לעשור, מספרת על התחושות הקשות שהיא וחברותיה חשות לנוכח המקרים האחרונים. 
“אני מבינה את ההורים, המצב היום לא פשוט. אני שוקלת לסיים את השנה הזו ולסגור את המשפחתון. אני אוהבת ילדים, ולא הייתי רוצה לשנות את התחום שלי, אבל המצב לא פשוט”.

לדבריה, “לא פשוט גם לנו המטפלות וגם להורים. כל מטפלת נחשבת היום חשודה. שני ילדים נפלו אצלי - ואני מיד חשודה. אני מתנצלת יותר מבעבר וכבר לא עובדת ברוגע. אני מתוחה יותר”.
 
ב’, המאוגדת בארגון “כוח לעובדים”, מוסיפה: “אני מנסה להמשיך כרגיל, אבל גם חברות שלי, שעובדות כמטפלות, לחוצות יותר. בגלל זה החלטתי שאני נותנת לעצמי עוד שנה, כדי לראות אם הסערה תירגע ויהיה אפשר לעבוד בצורה נורמלית”.
 
אם לא די בכך שמטפלות בפעוטונים נמצאות תחת עיניהם הבוחנות של ההורים והסביבה, גם מצבן הכלכלי לא פשוט. לפי מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שפורסם לפני כשנה ועסק בתנאי העסקתן של מטפלות במשפחתונים שבפיקוח משרד העבודה והרווחה, 24% מכלל הפעוטות בני חצי שנה עד גיל 3 היו במסגרות מפוקחות בשנת הלימודים, ומתוכם כ־15% שהו במשפחתונים.
 
המשפחתון של ב’ נמצא בביתה ומפוקח, כאמור, על ידי העירייה. לדבריה, “אני מרוויחה 6,500 שקל, אין לי פנסיה או תנאים סוציאליים. גורמים לי להישחק, אני עושה הכל באהבה, בזמן שכואב לי, שכל אחת יכולה לפתוח משפחתון ללא פיקוח וללא הסמכה”, היא אומרת בכאב.
 
“אם עתיד הילדים כל כך חשוב למדינה, למה לא להשקיע בנו - אלה שמשקיעות ונותנות את הבית שלהן? תנו לנו פנסיה, שהמעמד שלנו ישתנה. אני נמצאת במעמד שבכל שני וחמישי יש לי גזירה חדשה. אי אפשר לעבוד בצורה כזו. המדינה חוסכת על חשבוננו, ומי שסובל אלה הילדים”.

יצוין כי מעמד המטפלות במשפחתונים המפוקחים הוא יציר כלאיים. לכאורה, הן עובדות עצמאיות, אבל הגדרת תפקידן, תחומי אחריותן, התנאים להפעלת משפחתון, הפיקוח עליהן, השכר, שעות העבודה וימי החופשה שלהן – כל אלה נקבעים על ידי האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה והרווחה. 
כדי לפתוח פעוטון, יש צורך באישור ממשטרת ישראל על כל אחד מהבגירים בבית שבו מתנהל המשפחתון, אישורים על ביטוחים שונים, לרבות ביטוח צד ג’, אישור רפואי לכך שהמנהלת אינה סובלת מבעיה רפואית שעלולה לפגוע בבריאות הילדים השוהים במשפחתון, עמידה בדרישות בטיחות ותעודת גמר בקורס מטפלות במעונות יום.