נושא מערך הסייעות הרפואיות לילדים האלרגים מגיע מדי פתיחת שנת לימודים לדיונים בוועדת החינוך בכנסת ובכל פעם שנראה שיש איזו התקדמות, בסוף ההורים נשארים בעלטה וללא ביטחון שאכן לילדיהם יאושרו הסייעות. לפי משרד החינוך יש כ-50 אלף ילדים עם אלרגיות ברמות סיכון שונות בגילאי גן עד כיתות ב' וכ-3,000 ילדים הזכאים לסייעות. במשרד נערכים למתווה של הפיכת בתי הספר לנקיים מאלרגניים, אך בינתיים כאמור, ביטחון הילדים האלרגיים שלא מאושרת להם סייעת נמצא בסכנה.
 
בדיון נוסף בנושא שהתקיים היום (רביעי) בוועדת החינוך לאחר שלא אושרו בין היתר תקציב לסייעות הרפואיות לשנה"ל הקרובה, לא הוחלט מי מהמשרדים הוא זה שיתקצב סעיף זה וכן לא פורסמו הנחיות בנוגע לילדים האלרגים במעונות היום המפוקחים, עלה כי פעוטות עם אלרגיות שאינם עונים על הגדרה של ילדים בסיכון, לא יקבלו סייעת בשנת הלימודים הקרובה.
 
יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), שבשבוע שעבר התייחס לנושא במסגרת דיון אחר ואמר כי "לא תבוטל זכאות אחת לסייעת, כל עוד אין חלופות ראויות שנאשר אותן", קרא למשרד העבודה לתקצב סייעות גם עבור הילדים שאינם חוסים תחת הגדרת ילדים בסיכון. חברי הוועדה קראו ליצור מדרג של אלרגיות ולאפשר מתן סייעות רפואית, גם לילדים עם אלרגיה קשה שלומדים בכיתה ג' ומעלה, זאת משום שכיום מאושרות סייעות רפואיות רק לילדי הגנים ותלמידי כיתות א' וב'.
 

נעמה שמואלי, יו"ר עמותת יה"ל לאלרגיות מזון אמרה במהלך הדיון כי "העובדה שעד היום לא מת ילד אלרגי בבית ספר או במעון היא רק עניין של מזל. אנחנו רוצים פתרונות ואם לא יהיו פתרונות לא נוכל להביא את הילדים שלנו לבית הספר. כל אחד מאיתנו החזיק ילד במצב קרוב למוות. אנחנו רוצים שיהיה מי שיציל את הילד שלנו", והוסיפה "משרד החינוך הוא האחראי והוא אמור לתת את המענה לילדים שלנו. לא יכול להיות שבגלל שהמשרד לא מגיע להבנות עם המורים, הילדים שלנו ישלמו בחייהם. אנחנו דורשים שיובהר באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, מי הגורמים עליהם מוטלת האחריות למתן טיפול מציל חיים לילדים שלנו במעונות היום ובבתי הספר. ועד אשר תובהר האחריות, ועד אשר יהיה ברור שיהיה מי שיציל את החיים של הילדים שלנו, על ידי מתן זריקת אפיפן, לא נוכל לשלוח את הילדים למוסדות החינוך תחילת שנת הלימודים".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שבחודש מרץ שלחה מכתב למנהלי בתי הספר, צוותי ההוראה והגננות ובו קראה להם לא לשתף פעולה עם צוותי הדרכה מטעם משרד החינוך בנושא הטיפול בילדים האלרגיים, הדגישה שוב כי עובדי ההוראה לא יהיו אחראים על הילדים האלרגיים. "משרד החינוך יכול להחליט החלטות לבד, אבל שלא יצפה שאנשי החינוך יבצעו אותן. עובדות ועובדי הוראה עוסקים במלאכת החינוך ולא במקצוע הרפואה. מעמד המורים והגננות הולך ומתדרדר לא רק בגלל השכר הנמוך, אלא בעיקר בגלל שמשרד החינוך, שהוא המעסיק של עובדי ההוראה, לא נותן גיבוי ולא מאפשר להם לעסוק בפדגוגיה. אני קוראת למדינה להחזיר את אחיות בתי הספר ולהפסיק להטיל על עובדי הוראה משימות שאינן חינוך. למשרד החינוך יש כסף אך הוא מנתב אותו למקומות הלא נכונים".