בחודש הבא אמורה להיפתח שנת הלימודים וכעת, בהסתדרות המורים מאיימים להשבית אותה. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה הערב (שני) כי שנת הלימודים לא תיפתח בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים עד שלא יושג הסכם בנושא פנסיה וימי מחלה. "אני קוראת למדינה להתעשת ולתקן את העיוות הפוגעני שנמשך זמן רב בשל עושק ימי המחלה והפנסיה", אמרה בן דויד, "ולא, שנת הלימודים הקרובה לא תפתח".



בהסתדרות מבהירים כי הם דורשים לתקן את הנוסחה לחישוב ימי המחלה ודורשים הקמת קרן לעובדות ועובדי הוראה, שנגמרו להם ימי המחלה עקב מחלה ממושכת לצד פיצוי חד פעמי לגמלאים. בנוגע להסדרת הפנסיה הדרישה היא לנוסחה שתהיה קלה לחישוב הפנסיה.



הרקע להכרזת האיום בשביתה הוא בכך שבסוף חודש יוני הסתיים הסכם השכר "אופק חדש" לעובדי ההוראה הנמצאים בהסתדרות המורים, הסכם שטרם חודש בגלל ממשלת המעבר. כמו כן, בתחילת החודש בית הדין לענייני עבודה ביטל צו מניעה נגד צעדים ארגוניים של הסתדרות המורים בעניין ימי המחלה, בצעד שאיפשר לבן דויד להכריז על השביתה.



בהסתדרות המורים מודעים לכך שבעקבות אי חידוש הסכם השכר והקרבה לפתיחת שנת הלימודים הם נמצאים בעמדת כוח ממשית, כך שבמשרד האוצר לא ירצו ששנת הלימודים לא תפתח כסדרה ויצטרכו לפתור בהקדם את הסוגיות בנוגע לימי המחלה והפנסיה.