לא נמצאה לו מסגרת: מ', בן 11.5, תלמיד במסגרת חינוך מיוחד מירושלים, מאובחן על הספקטרום האוטיסטי ויושב בביתו זה יותר מחצי שנה, משום שלא נמצאה לו מסגרת חינוכית מתאימה. היום, שלושה שבועות לפתיחת שנת הלימודים, עדיין לא מסתמן באופק פתרון עבורו.



רק בשבוע שעבר פורסם ב"מעריב" כי גורמי חינוך רבים, בהם אלו"ט - אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, מתריעים על בעיות בחינוך המיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים. אותם גורמים התריעו על המחסור במסגרות לתלמידים עם אוטיזם והביעו חשש כבד כי כתוצאה מהמצב יישארו תלמידים ללא מענה מתאים. הגדרה זו עונה במדויק על מצבו של מ', שרק לפני מספר חודשים עבר ועדת השמה שבסיומה הוחלט שילמד בכיתה מיוחדת בבית ספר רגיל, וזאת לאחר שהמסגרת הקודמת שבה למד, תחת המחוז החרדי, לא תאמה את צרכיו. 
 
בחודש שעבר הוריו קיבלו הודעה על שיבוצו לבית ספר בעיר תחת החינוך הממלכתי־דתי, במסגרת כיתת תקשורת. כשרצו לוודא את רישומו למוסד זה, הודיעו להם כי נפלה טעות והוא לא רשום לשם, ובנוסף, אף שלא נמצאה לו בעבר מסגרת מתאימה במחוז החרדי, הוא ככל הנראה ישובץ שוב לאחד מהמוסדות.
 

"לפני שבועיים הייתי בבית  הספר כדי לרשום אותו", מספרת האם ל"מעריב". "אחרי כמה ימים התקשרתי כי לא חזרו אלי ואמרו לי שזו טעות, שהוא לא ילמד בבית הספר. הבנתי שהמנהלת לא רוצה לקבל ילד חדש כי התלמידים יחד מכיתה א', והיא לא רוצה להתמודד עם ילד חדש שדורש קצת יותר מאמץ. כרגע הילד לא משובץ, כולם מתנערים מאחריות, אין עם מי לדבר, זה מחדל. אנחנו כבר כמה חודשים מנסים למצוא לו מסגרת ולאף אחד לא אכפת".
 
ממחוז ירושלים של משרד החינוך נמסר: "התלמיד נקלט לא מכבר במחוז, ובעקבות כך נפגשה המפקחת לחינוך מיוחד עם ההורים, וכעת פועלים כדי למצוא מסגרת שתתאים לצרכיו. יודגש שאין שחר לטענה שמנהלת בית הספר איננה מעוניינת לקלוט את התלמיד".
 
תגובת עיריית ירושלים: "בשל צנעת הפרט אנו מנועים מלמסור פרטים. יצוין כי לאחר פגישה שהתקיימה ביום ראשון בערב בין מינהל החינוך וההורים, הוצעו להורים אופציות למסגרת שתתאים לילד במסלולי החינוך השונים, היות שהילד לא נמצא מתאים למסגרת בית הספר שאליו שובץ".