קמפיין נגד בידוד חברתי: לפי נתוני משרד החינוך, כ־4% מהתלמידים חוו חרם, על 10% הופצו שמועות לא נכונות ו־9% חוו אירוע שבו תלמיד שכנע אחרים לא לדבר איתם. רגע לפני ששנת הלימודים נפתחת, החליטה חברת הכנסת מאי גולן ממפלגת הליכוד ליזום קמפיין נגד חרמות בבתי הספר.
 
“כשאנחנו שולחים את הילדים שלנו, הדבר היקר לנו מכל, למסגרות החינוך השונות, אנחנו לא באמת יודעים מה עובר עליהם שם ואיזו התעללות רגשית אלימה הם יכולים לחוות - אין דבר יותר מפחיד מזה”, אומרת ח"כ גולן, שמוסיפה כי היא עצמה חוותה חרמות במהלך שנותיה בבית הספר.

תלמידות יסודי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 
עכשיו קוראת גולן להורים לשים לב לילדיהם, ולוודא שהם לא בצד המחרים ולא בצד המוחרם. עד לפתיחת שנת הלימודים, היא מתכננת להעלות בכל יום שני תמונה, שתזכיר להורים את האחריות שלהם לעניין ואת הכוח שלהם להעלאת המודעות לנושא ולמניעתו.
 

בכנסת הבאה מתכננת ח"כ גולן להגיש הצעת חוק שתעסוק במניעת בידוד חברתי של תלמידים בבית ספרם. לדבריה, הרעיון לחוק עלה בעקבות המקרה של תלמידה בת 11, שבגלל חרם שבנות כיתתה עשו עליה, נאלצה לעזוב את בית ספרה. 
 
לדברי ח"כ גולן, מדובר ב"חוק שלא עושה הנחות לכל הנוגעים בדבר, ובטח שהוא לא יאפשר לילדים לעזוב את בית הספר שלהם, ולהתחיל מחדש במקום אחר, בזמן שהמתעללים יוצאים מנצחים ומנציחים את הבריונות".