במשרד החינוך מודעים לביקורות הרבות על חוסר הרלוונטיות של מערכת החינוך, ומנסים להדביק את הפערים ולחדש לתלמידים ולמורים. המשרד פועל על מנת שהתלמידים יהיו בעלי מיומנויות למידה בסביבה דיגיטלית כחלק אינטגרלי מהלמידה שלהם, ולכן מפתח במשך ארבע שנים דגמים של יחידות הוראה מקוונות, שבהן באות לידי ביטוי המיומנויות הנדרשות באוריינות הדיגיטלית. 
היחידות מיועדות ללימוד מיומנויות כמו חיפוש מידע והסקת מסקנות ממקורות מידע שונים בדרך חוויתית, באמצעות משחקים, חידות, קטעי קריאה וסרטונים העוסקים בנושאים נבחרים מתוך תוכניות הלימודים וקרובים לעולמם של הילדים. 
השנה המשרד ממליץ כי כל תלמידי כיתות ב'־ו' יקיימו 10% מהשיעורים באופן מקוון וללא ספרי לימוד במקצועות מדעים, עברית וערבית, ובהמשך מקצועות נוספים ישולבו והיקף הלימודים המקוון יגדל. מדובר בהתנסות בהיקף של כעשרה שיעורים כחמש פעמים בשנה, כשהתלמידים ילמדו בצורה אקטיבית בצוותים קטנים. כך למשל, תלמידי כיתות ב' ילמדו באופן מקוון עברית, ערבית ואיכות הסביבה, תלמידי כיתות ג' ילמדו על בעלי חיים ולתלמידי כיתות ד' יהיו שיעורי מולדת.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס לכך ואמר: "בשנה הקרובה נקדם חדשנות פדגוגית בשורה של תחומים. נשלב בתוך התכנים הלימודיים מיומנויות חדשות המתאימות למאה ה־21, ולצד כל אלה נעודד למידה מקוונת בבתי הספר היסודיים כדי שהתלמידים יוכלו להתמודד עם טקסט על המחשב, אך באופן ידידותי, חווייתי ומסקרן. הלמידה כרוכה בהקניה של מיומנויות אחרות, שונות מאלו שנבנות במסגרת התמודדות עם טקסט מודפס, ועל כן העבודה צריכה להתבצע באופן הדרגתי עד להקניה של כלים שיאפשרו לתלמידים שלנו להשתלב במרחב הדיגיטלי שהולך ותופס יותר ויותר מקום בחיי החברה שלנו".
מנהלת האגף היסודי במשרד החינוך, אתי סאסי, סיכמה: "מיומנויות דיגיטליות מהוות חלק ממיומנויות היסוד שנדרשות לכל בוגר של המערכת. לאור זאת, החלטנו להחיל אותן כבר משלב היסודי, החל מכיתה ב'. אנחנו ממליצים לבתי הספר היסודיים להקצות לפחות 10% מהתכנים לטובת התמודדות עם טקסטים מקוונים. מערכי השיעור במחשב יהיו חוייתיים כדי שהלמידה שתהיה רלוונטית בעבורם".