מחר יתחילו כשני מיליון תלמידים את שנת הלימודים החדשה - תש"ף, ולקראת זאת חונך הערב (שבת) שר החינוך, הרב רפי פרץ, את חדר המצב של משרד החינוך, אליו הגיעו גם ראשי המחוזות ובכירים במשרד החינוך.



בפתח דבריו אמר פרץ בחדר המצב: "אני רוצה לברך על ההבנות שהושגו עם הסתדרות המורים. אפשר להכריז חגיגית ששנת הלימודים תפתח כסדרה. זו בשורה נפלאה לתלמידים, להורים ולעובדי ההוראה". 



במסגרת חדר המצב יינתנו מענים להורים, לתלמידים ולעובדי ההוראה אודות תמונת המצב העדכנית של פתיחת שנת הלימודים. כמו כן יינתנו מענים לנושאים העולים מן השטח עוד טרם פתיחת שנת הלימודים. בנוסף, לראשונה יינתן מענה לפונים באמצעות שפת הסימנים בשיחת וידאו בטלפון שמספרו 050-6280232. 



חדר מצב במשרד החינוך. צילום: אבשלום ששוני



הפגנת המורים, צילום: אבשלום ששוני


אמש, בתום 30 שעות של משא ומתן אינטנסיבי ורצוף בין משרד האוצר והסתדרות המורים, הגיעו הצדדים להבנות ואיום השביתה הוסר. מהצדדים נמסר כי סוכם על תקופת שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד סוף החודש דצמבר השנה. 

כאמור, בעקבות הסיכום הוסרו סכסוכי העבודה מסדר היום ושנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה. לפי ההסכם, יופחת לעובדי ההוראה יום אחד בגין כל יום מחלה ולא כ-1.4 כפי שהיה נהוג עד עתה. 

בנוסף יינתן סכום חד פעמי לכל גימלאי שפרש החל משנת 1986. הצדדים הסכימו להקים קרן ימי מחלה שתעניק מימון לעובדי הוראה שימי המחלה שלהם הסתיימו. כמו כן הוסכם בנושא חישוב הפנסיה, שתחושב מעתה כנגזרת של השכר האחרון. הסדר זה יחול על עשרות אלפי עובדי הוראה וגימלאים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את "שר האוצר משה כחלון ומזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שלאחר משא ומתן אינטנסיבי הגיעו להסכמה שתאפשר את פתיחת שנת הלימודים תש״פ. המורים שלנו הם נכס חשוב לחברה הישראלית ואני מבקש להוקיר את עבודתם. שתהיה שנת לימודים מוצלחת לכולם".