מאיימים שוב בשביתה כוללת: לאחר שאיימו בהשבתה של שעתיים, מוקדם יותר היום (שלישי), כעת, בעקבות שיחה שקיים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז, במהלכה זומן ארז לפגישה במשרד רה"מ שתתקיים בימים הקרובים בנוגע לנושאים שעל הפרק, זאת, על פי ההצרה שנמסרה, מתוך רצון לתת הזדמנות למשרד רה"מ ללמוד את הנושאים שעל הפרק. בעקבות כך, הודיע יו"ר הנהלת ארגון המורים על השהיית העיצומים לעת עתה.

כזכור, ארגון המורים העל-יסודיים הודיע מוקדם יותר היום כי ישבית את הלימודים בבתי ספר התיכוניים למשך שעתיים, ואלו יחלו בשעה 10:00. על פי פוסט שנכתב בחשבון הפייסבוק של הארגון, הסיבה לעיכוב היא מאבקם של המורים ומחאתם על חוסר ההסכמה עם הפשרות שהוצעו להם מטעם משרד האוצר בסבב המשא ומתן האחרון: "הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים יחלו ביום רביעי ה-4.9.19 בשעה 10:00".

בפוסט המדובר, עליו חתום יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, נכתב עוד כי: "המדינה בבחירות, והמורים קורסים ומלמדים תחת צווים. אנחנו ממשיכים במאבק". "משרדי החינוך, האוצר ומרכז השלטון המקומי מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח", נכתב עוד. "הם חושבים שצווי מניעה שיכפו על המורים ללמד, יפתרו את הבעיות". "אנחנו לא מתכוונים להפסיק את המאבק, אלא להחריפו", סוכם.

בתוך כך, מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך הגישו בקשה לבית הדין הארצי לענייני עבודה למניעת העיצומים של ארגון המורים, זאת בעקבות החלטת יו"ר הארגון רן ארז, להתעלם מהוראות בית הדין ולהכריז על עיצומים בשעות הבוקר מחר בבקשה נכתב: "בית הדין מתבקש להורות למורים החברים בו (להלן הארגון) שלא לנקוט בצעדים ארגוניים החל מה- 4.9.19 ועד להחלטה אחרת וזאת עד לקיום דיון בבקשה. עוד נכתב כי התנהלות הארגון מהווה התנהלות שבחוסר תום לב קיצוני במערכת יחסים הקיבוציים".
 
גם הנהגת ההורים הארצית מצרה על כך שארגון המורים נאלץ להכריז על עיצומים של שעתיים בלבד: "הנהגת ההורים מצרה על כך שממשלת ישראל נמנעת מזה תקופה לשבת לדון ולפתור את הסוגיות השונות עם ארגוני המורים. חוסר שיח שוטף מביא  למצב משברי ולפגיעה בילדי ישראל. הגיעה העת שהממשלה בהובלת שר האוצר ושר החינוך יקחו אחריות ויפנימו כי רק שיח הוגן ובנפש חפצה עם שותפיו הטבעיים והלגיטימיים לדרך יביאו להחזרת האמון ההדדי, המעורבות ושגשוג מערכת החינוך בישראל".


כזכור, לאחר פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים לממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, בהסתדרות טענו כי לא היו כל התקדמות במגעים. בן דויד אמרה בסיום הפגישה כי "אחרי שעות ארוכות של דיונים עזבתי את חדר המשא ומתן והשארתי את הצוות שלי להמשיך. אך לצערי גם הם יצאו ללא שום התקדמות. רוח הדברים של שר האוצר לא מחלחלת למטה והפקידים עושים כרצונם". אך למרות הפערים במשא ומתן בין ההסתדרות והאוצר - הלימודים נפתחו תחת צווי מניעה מבית הדין לעבודה.