כרמל מעודה, בעלת המשפחתון "בייבי לאב" בראש העין, המואשמת בתקיפה ובהתעללות בתינוקות ובפעוטות עליהם הייתה אחראית, חזרה היום (ראשון) למעצר בנווה תרצה, לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד קבע כי לא נמצא לה ערב מתאים שיוכל לקחת אותה תחת חסותה כחלופה למעצר.



מעודה הייתה אמורה לשהות במעצר בית אצל ערב מנתניה, אדם שאינו מכיר אותה באופן אישי אך הביע נכונות לסייע לה, אולם התחרט בעקבות מחאות ההורים שילדיהם היו במשפחתון שלה שזעמו כי היא תצא לחופשי. בדיון שהתקיים אתמול שופט בית המשפט בלוד הציב אולטימטום כי המפקחים החלופיים יגיעו לבית המשפט עד השעה 17:00 על מנת שהוא יוכל לאשר אותם ובמידה ולא יגיעו, היא תחזור למעצר, כפי שאכן בסוף קרה. דיון נוסף יתקיים ביום חמישי הקרוב, בו מעודה תצטרך להציג מפקחים נוספים אחרים אצלם תוכל לשהות במעצר בית.



ניקול דניאל חגבי שילדיה עברו התעללות משפחתון, אמרה ל"מעריב" כי "אני שמחה לדעת שהיא חוזרת למקום שהיא צריכה להיות בו. אני שמחה כי במקום להפגין הערב איפה שהיא הייתה אמורה להיות במעצר בית אני אהיה עם הילדים שלי ואני מקווה שהם לא יצליחו להשיג חלופת מעצר עד ליום חמישי".


יוסי חברה, שבתו עברה התעללות בגן, מרגיש שהוא יכול מעט לנשום לאחר יום אינטנסיבי.



"זה היה יום מתיש שהתחיל עם הרבה חששות, לא הגיוני שהמפלצת הזו תצא למעצר בית, לא מגיע לה להיות בראש השנה עם המשפחה שלה. שמח מאוד שבית המשפט קבע להחזיר אותה למעצר מאחורי סורג ובריח ולא לשום חלופה או מעצר בית. אנחנו ההורים נמשיך ונדאג תמיד להיות שם בדיונים, למחות, להפגין, לעשות הכל בצורה חוקית על מנת להשאיר אותה מאחורי סורג ובריח. לא מגיע לה פרס על הנזקים הנפשיים והצלקות של הילדים שלנו. היא צריכה לנהל את המשפט שלה כשהיא מגיעה לדיונים בבית המשפט עם אזיקים בידיים וברגליים ולא מהדלת הקדמית".



יוליה, שבניה היו במשפחתון, הוסיפה כי "היה יום קשה, אנחנו מרגישים את תמיכת הציבור. אם היא תצא למעצר בית ותהיה בבית שלה אני לא יודעת איך אצא החוצה עם הילדים, אם הם ישמעו שהיא פה. הם רועדים אצלי שהיא תצא ותחזור לפה, רועדים מפחד. שואלים אותי כדי לוודא אם היא נשארת בכלא".



בין דיון לדיון הילדים ששהו במשפחתון של מעודה והוריהם החלו לעבור טיפולים. "נפתחה קבוצת תמיכה להורים", אומרת יוליה, "בינתיים היה מפגש אחד אבל ראינו הצלחה והשבוע יהיה עוד מפגש, כל מפגש מצטרפות עוד אמהות. מנסים לתת לנו כלים כדי להתמודד עם הילדים ולדעת איך להגיב להם".