בשל אי־הנגשת כיתתה: תלמידת כיתה ז' מבת ים, בעלת לקות שמיעה, לומדת בכיתה שאינה מונגשת לה כיוון שהעירייה לא עמדה בזמנים להנגשת כיתתה. התלמידה עלתה השנה לחטיבת הביניים והיא לומדת בבית ספר חדש. כבר בשנה שעברה שלחו הוריה לעירייה את כלל הטפסים והאישורים הנדרשים כדי להראות את זכאותה לכיתה נגישה. בעירייה אמרו שיטפלו בכך אך בפועל לא עשו זאת, בטענה כי לא הועבר מלוא התקציב ממשרד החינוך.
 
"לבתי קשה מאוד להתרכז בכיתה, זה מקשה עליה בלימודים", סיפר אביה ל"מעריב" והוסיף כי בשל הפערים שנוצרו עם חבריה לכיתה, ההורים מממנים לה שיעורים פרטיים. "בסוכות אמרו שהכיתה תהיה מוכנה אחרי החגים, אבל היא לא מוכנה, ואנחנו אובדי עצות. לא השאירו לנו הרבה ברירות". בשבוע שעבר הגישו התלמידה והוריה תביעה נגד העירייה. הם דורשים פיצוי בסך 50 אלף שקל בשל אי־מילוי חובתה הקבועה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. 
 
עו"ד מימון פאר, המייצג את התלמידה, הסביר כי החוק מטיל חובה ברורה על הרשות המקומית לבצע את עבודות ההנגשה במוסד החינוך ולעמוד בלוח הזמנים. "רשויות רבות ועובדיהן העוסקים בהנגשה אינם מכירים את החוק ואת הפסיקה בתחום הנגישות, וטועות לחשוב שחובתן לבצע התאמות תלויה בתקציב ממשרד החינוך. בפועל אין קשר בין הדברים. החובה מוטלת על העירייה בין שניתן תקציב ובין שלא". מעיריית בת ים נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במחלקה המשפטית. לכשנקבל אותו נגיב בבית המשפט".