הסתיימה סערת המינויים? מליאת המל״ג (המועצה להשכלה גבוהה) אישרה היום (שלישי) את הארכת חברותה של פרופ' מונא מארון מאוניברסיטת חיפה ואת מועמדות פרופ' שמגר בן-אליהו מאוניברסיטת תל אביב, לכהונה בוועדה לתכנון ותקצוב (ות״ת). פרופ׳ מארון היא פרופסור לפסיכולוגיה, עוסקת בחקר המוח, נוירוביולוגיה של למידה וזיכרון וחקר רגשות והיא משמשת כחברת ות"ת בשלוש השנים האחרונות וכעת תוארך כהונתה בוועדה בשלוש שנים נוספות. פרופ׳ בן-אליהו חוקר בתחום הביו־פסיכולוגיה והנוירו־אימונולוגיה של סרטן באוניברסיטת תל אביב, יכהן לראשונה בוועדה.



שר החינוך ויו״ר המל״ג, רפי פרץ, התייחס למינויים ואמר כי ״דווקא ביום כזה בו חלק נכבד מאזרחי ישראל נמצאים תחת מתקפה, חשוב שנמשיך את שגרת העשייה שלנו ככל האפשר. המצוינות האקדמית מהווה חלק אסטרטגי בביטחון ישראל. באיומים הקיימים על מדינת ישראל, העליונות המדעית שלנו מאפשרת לנו להתמודד בצורה מיטבית".



"הערכים והרצון להיטיב צריכים להיות חלק מהותי ממערכת ההשכלה הגבוהה, וכמובן, צמצום הפערים מול הפריפריה עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו", הוסיף השר פרץ. "אני מברך את פרופ׳ בן-אליהו על המינוי ופרופ׳ מונא מרון על הארכת הכהונה, אני בטוח שיעשו ככל שיוכלו למען פיתוח וקידום ההשכלה הגבוהה בישראל".



יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ וסיו"ר מל"ג פרופ' אדו פרלמן בירכו את פרופ' מארון ופרופ' בן אליהו ואיחלו להם הצלחה רבה בתפקידם כחברי ות"ת.



כזכור, כפי שפורסם ב"מעריב" בשבוע שעבר, שר החינוך פסל את מועמדות פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר, לחברות בות"ת, משום שבעת כהונתה כיו"ר ור"ה (ועד ראש האוניברסיטאות) לפני כשבע שנים, הייתה חתומה על פנייה לראש הממשלה שיפעל על מנת לא לאפשר את הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטת מחקר. בנוסף, היא התנגדה בהמשך להקמת הפקולטה לרפואה באריאל, שנפתחה לראשונה בחודש שעבר עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית.



שר החינוך פרץ פסל את מועמדותה. פרופ' כרמי. צילום: דני מכליס. אוני' בן גוריון
שר החינוך פרץ פסל את מועמדותה. פרופ' כרמי. צילום: דני מכליס. אוני' בן גוריון



גורמים בסביבת שר החינוך לא הכחישו זאת ואמרו שהשר לא השתכנע למנות אותה "על אף מעלותיה" והוסיפו כי הסיבה המרכזית היא התנגדותה הנחרצת נגד הקמת הפקולטה לרפואה באריאל.