ראשי חמש הרשויות בעוטף עזה - אשכול, שדות נגב, שער הנגב, שדרות וחוף אשקלון וכן עיריות שדרות ואשקלון החליטו הערב (חמישי) כי גם מחר לא יתקיימו לימודים, זאת בעקבות האזעקות שנשמעו באזור. בהודעה נמסר: "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים".
כזכור, שעתיים בלבד מאז שהודיע פיקוד העורף על הסרת מגבלות התנועה באזור עוטף עזה, ולאחר שש שעות של שקט, שוב אזעקות נשמעו בעוטף עזה ושוב תושבי הדרום מדווחים על שמיעת פיצוצים. האירוע בא למרות הערכת מצב שקויימה בצמרת הפיקוד ולמרות הפסקת האש שהוכרזה הבוקר.
ההפרה הראשונה של הפסקת האש התרחשה מספר שעות לאחר שזו נכנסה לתוקפה, כאשר אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובי עוטף עזה ובנתיבות. בצה"ל אישרו כי זוהו חמישה שיגורים. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים. בעקבות האזעקות, צוותי מד"א הוזעקו לטפל בנפגעת חרדה בנתיבות. לאחר הירי, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, גדודי א-נאסר סלאח א-דין, בצפון הרצועה, נטלה אחריות על השיגורים האחרונים לעוטף ונתיבות.

בתוך כך, במשטרה התקבל דיווח אודות חשד לפריט רקטי במצב נפל אשר אותר בחצר גן ילדים ריק בנתיבות. שוטרים הגיעו למקום ואפשרו לחבלן משטרה את הטיפול.
מוקדם יותר סיכמו בצה"ל את סבב הלחימה האחרון. סה"כ שוגרו לשטח ישראל במהלך הסבב כ-450 רקטות - כ-60% מהן שוגרו לשטח פתוח וכ-90% יורטו. בשיחה עם כתבים צבאיים אמר דובר צה"ל כי פעולת הסיכול הממוקד של אל-עטא שהחלה את סבב את הלחימה. "הוא היה פצצה מתקתקת", אמרו בצה"ל, "היה הנפץ בשטח שמנע את היציבות שרצינו להשיג וזה שהפר את היציבות בפועל. הוא לא היה רק האויב שלנו, אלא גם של תושבי עזה כשפגע בהסדרה".