קיצוץ לא חינוכי: בתקופה האחרונה, בהיעדר ממשלה קבועה עם תקציב ידוע, התרגלנו לשמוע על קיצוצים בתקציבי משרדי הממשלה השונים. כעת נכנס לרשימת הנפגעים גם החינוך הבלתי פורמלי. מנהלי מחלקות הנוער ברשויות המקומיות המפעילות את התוכנית "נוער בוחר ערך כדרך" טוענים כי היא סופגת קיצוצים בשנים האחרונות - ומתקציב של יותר מ־10 מיליון שקל, כעת היא עומדת בפני קיצוץ נוסף, שלאחריו יעמוד תקציבה על כ־3.5 מיליון שקלים. 
 
התוכנית החלה בימי שר החינוך גדעון סער, ומטרתה להעמיק את החינוך לערכים בקרב בני הנוער ולפתח תוכנית חברתית־ערכית ברשויות המקומיות באמצעות קידום מעורבות בני הנוער בקהילה ופיתוח מיזמים חברתיים. במכתב שנשלח לאחרונה למנכ"ל משרד  החינוך שמואל אבוהב מטעם מנהלי מחלקות הנוער ברשויות המקומיות, הוא התבקש לסייע במניעת הקיצוץ. "החינוך הבלתי פורמלי עומד בפני שוקת שבורה. אנו מוצאים עצמנו מדי שנה נלחמים כמקבצי נדבות על עתיד הילדים והנוער ובעבור ערכי החברה בישראל".
 
גיא אליהו, יו"ר איגוד מנהלי מחלקות הנוער ברשויות המקומיות, הסביר ל"מעריב": "החינוך הבלתי פורמלי בחסות הממשלה מגדיל למעשה את הפערים: רשות מקומית חזקה ואיתנה כלכלית עם ראש מכוון לתחום, משקיעה משאבים בנושא - ואילו רשויות מוחלשות, שלרוב נמצאות בפריפריה, אינן יכולות להשקיע משאבים. הואיל ושר החינוך נמדד בסופו של דבר במבחן לטווח הקצר, בחינוך הפורמלי קל לו: יש מדדים ותוכניות שעל פיהן הוא נמדד ויכול להראות הצלחה. בחינוך הבלתי פורמלי רואים תוצאות רק בטווח של שנים". 
 

מי שעוד עלולים להיפגע מכך הם כ־200 אלף חניכי ארגוני הנוער, שמספרם גדל משנה לשנה בעידוד משרד החינוך. למרות הגידול, תקציב מועצת ארגוני הנוער - המאגדת 19 ארגונים - לא גדל, כפי שהיא מתריעה זה תקופה ארוכה. בשל כך חלק מהארגונים נמצאים כעת על סף פשיטת רגל. בשנה שעברה עמד תקציבם על כ־52 מיליון שקלים - 39 מיליון שקלים בבסיס התקציב ועוד תוספת חד־פעמית בסוף השנה של 13 מיליון שקלים, ואילו השנה, בשל הקיצוצים, יעמוד תקציבם על 39 מיליון שקלים, ועוד עלולים לקצץ ממנו. בכיר באחד הארגונים אמר כי בגלל הקיצוץ ובשל עיכוב בתקציב הנוכחי, קיום פעילויות חנוכה נמצא בסכנה. 
 
משרד החינוך מסר כי תקציב התוכנית "נוער בוחר ערך כדרך" נפגע בשל קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה. עוד מסר המשרד כי הוא מייחס חשיבות רבה לפעילותם של ארגוני הנוער, ולפיכך בסיס התקציב לא השתנה. כמו כן, כך נמסר, הועברה לוועדת הכספים בקשה לתוספת תקציב בסך 2 מיליון שקל. המשרד הבטיח כי ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כל יתר הגורמים הרלוונטיים כדי שגם בשנת הכספים הבאה תישמר פעילותם המלאה והשלמה של ארגוני הנוער.