מחדל בבית הספר: בשבועיים האחרונים, ד', בן 7 מחולון, שוהה בביתו במקום ללכת לבית הספר. צוות בית ספרו של ד', הנמצא על הספקטרום האוטיסטי, טוען כי מדובר בילד אלים ומסוכן לסביבה. מנגד, הוריו טוענים כי התנהלות הצוות מתחילת שנת הלימודים הייתה פוגענית ואלימה כלפיו וכי לא ניתן לו סיכוי אמיתי לשילוב.
 
ד' עלה השנה לכיתה ב' בבית הספר הממלכתי שבו הוא לומד בכיתת תקשורת קטנה. כבר בשבוע הראשון ללימודים התגלו קשיים בשילובו עם יתר הילדים, אך לדברי הוריו, הצוות לא הקל עליו את המעבר לבית הספר החדש ואף התנהג כלפיו בצורה אלימה.
 
באחד המקרים, לטענתם, נמנעה ממנו ארוחת הצהריים והוא החל להשתולל. "המלווה שלו ראה שהוא בוכה והתקשר אליי", מספרת אמו בשיחה עם "מעריב". "ד' אמר לי שתפסו אותו חזק מהרגליים ולא נתנו לו לאכול. הוא אמר שהמורה אמרה לו שאין אוכל, ו'תאכל בבית'. המלווה שלו אמר שהוא נראה כאילו משתלטים על מחבל - כולם קופצים עליו ומרימים אותו מהידיים והרגליים".
 

ההורים אומרים: "סימנו אותו מההתחלה, ציירו אותו בתור ילד אלים ומסוכן. אנחנו עוברים מסכת עינויים מחודש ספטמבר". אביו של ד' טוען כי מדובר ב"בית ספר שמתנהל באופן לא ראוי" ומוסיף: "המזכירה התקשרה באחד המקרים לבוא לקחת את הילד ואמרה שהם הזמינו אמבולנס, כאילו קרה לו משהו ואשתי רצה לשם מודאגת עם תינוק בן מספר חודשים רק כדי לגלות שלא התרחש שום דבר דרמטי. במקרה אחר, התקשרה מורה שלא קשורה אל בני ואמרה שתגיש תלונה נגדו. מדובר בילד אוטיסט שעובר התעללויות, אני שוקל להגיש תלונה במשטרה על כל ההתנהגות של הצוות".
 
האם מסבירה: "עכשיו הילד נמצא בבית על סוג של השעיה רפואית, כל ההתנהלות בנושא הזה לא חוקית כי לפי חוזר מנכ"ל הם היו צריכים לקבוע פגישה לפני עם ההורים, אני בסך הכל קיבלתי שיחת טלפון מהמנהלת, ורק אחרי שהתעקשתי קיבלתי אישורים להשעיה הזו". היא מדגישה: "ד' לא יחזור מבחינתנו למסגרת הזו, הוא מפחד שירביצו לו, הוא לא רוצה לחזור. בית הספר נוהג באלימות נגד ילדים חסרי ישע, במקום לחבק אותו".
 
ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר: "צוותי ההוראה עשו כל שלאל ידם כדי להעניק לתלמיד מעטפת חינוכית מקיפה, משלבת ואיכותית, וההחלטות בעניינו התקבלו על ידי גורמי מקצוע טיפוליים. הצוות החינוכי נערך לבנות לתלמיד תוכנית חינוכית אישית, והוא ימשיך להעניק לתלמיד כל סיוע נדרש".