ההחלטה של עיריית חיפה למנוע מתלמידים דרוזים ללמוד בבתי הספר בעיר ממשיכה לעורר סערה. ראש העיר לשעבר, יונה יהב, אמר הבוקר (ראשון) לליאת רון ב-104.5, כי "זה ממלא אותי בושה ברמות שאת לא מדמיינת, ואני אספר לך את כל ההיסטוריה של המהלך הזה. אני החלטתי להשקיע שקל מול שקל מתקציבי המדינה והעירייה במערכת החינוך".



"תוך שנה זה נתן אותות יוצאים מהכלל", המשיך יהב. "הצלחתי להבחין בכך שתלמידים מהערים השכנות מתחילים להגיע במספרים משמעותיים ללמוד במערכת החינוך של חיפה ולא רציתי שזה יקרה. ההורים שלהם לא גרים בעיר, לא תורמים לעיר ולא משלמים ארנונה בעיר, אין שום סיבה שהם ייהנו מהדבש שהם מקבלים במערכת החינוך של העיר חיפה, והוריתי להוציא את כל מי שלא גר בעיר מהמערכת. העמדתי חברות בלשים מול אלה שזייפו את הכתובות שלהם".

"היחידים שנתתי להם להיכנס, ואמרתי את זה בריש גלי, הם הדרוזים. אמרתי, 'אנחנו כרתנו ברית דמים עם הדרוזים, הם חברו אלינו בשלבים מאוד מוקדמים של מלחמת העצמאות, הם שכנים של העיר שלנו אנחנו נכנסים ויוצאים אצלם, ולא יכול להיות שאם משפחה דרוזית רוצה שהילדים שלה ילמדו במערכת שלנו, אנחנו לא נפתח גם את הלב וגם את הדלת'. וככה היה שנים". 

לדברי יהב, קליש רותם רוצה למחוק את כל מה שהוא עשה למען חיפה. "אים שום סיבה להחלטה הזאת, יש מספיק מקום בבתי הספר בחיפה, אנחנו חייבים לפתוח לא רק את הדלתות אלא את הלב לרווחה מול הדרוזים. מדובר על כמה עשרות תלמידים. זה חלק ממדיניות שכל מה שחתום על שמי צריך להרוס עד דק. בסדר, שתעשה מה שהיא מבינה, בשביל זה היא נבחרה והתושבים נושאים בתוצאות של הבחירה הזאת. אבל, לא לפגוע בעדה כל כך חשובה. זאת שערורייה, אני יודע שזה הולך להליך משפטי. בית המשפט יגיד את דברו".