אלפי תלמידים הפגינו הבוקר (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב, בעקבות סערת דברי שר החינוך רפי פרץ, העוסקים בין היתר בקהילת הלהט"ב, ילדי הפליטים וסיפוח הפלסטינים.

מדובר ביוזמה שהחלה בהתארגנות תלמידים מכמה בתי ספר בתל אביב, (בהם עירוני ד', אליאנס, עירוני ט', עירוני א', תיכונט, גאולה, תיכון חדש, ליידי דייויס ועירוני ה'), וגדלה להתארגנות ארצית. יוזמיה מבהירים כי מדובר בצעד ראשון, והם מתכננים להמשיך ולפעול בנושא גם בהמשך.

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני

ועד ההורים המרכזי של תל אביב־יפו הודיע שהוא תומך במחאה וכך גם מנהלי בתי הספר. אודי שחם, יו"ר מועצת תלמידים בבית הספר עירוני ד' בתל אביב ואחד מיוזמי ההפגנה, סיפר ל"מעריב" כי "ההפגנה תוכננה להיות משהו קטן של בתי ספר בתל אביב וזה צמח וגדל ועומדים להגיע אלפי תלמידים גם מחוץ לעיר - תלמידים יהודים, ערבים, דתיים".

"הדברים שאמר השר פרץ שברו את גב הגמל כי הוא לא רק פוליטיקאי הוא גם שר חינוך, וככזה הוא לא מדבר בשם הבוחרים שלו אלא מייצג את כל התלמידים בארץ", הסביר שחם, תלמיד כיתה י"ב, שהוסיף: "זה גרם לי להרגיש שאי אפשר יותר, משהו חייב להיעשות, והחלטנו, בני הנוער, לעשות משהו. יש קרעים בעם, זה לא חדש, אבל אם מישהו לא יתעורר וירים את הכפפה ויגיד 'די', אנחנו לא רואים איך יהיה אפשר להסתדר פה בעתיד".