בשורה לחובבי הסלט: מחקר חדש של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב חושף קשר בין תזונה להישגים לימודיים בבית הספר. על פי תוצאותיו, תלמידים מצטיינים צרכו ברובם ירקות, מוצרי חלב ומיצים טבעיים. לעומתם, תלמידים נכשלים אינם אוכלים ירקות ברובם ומרבים בשתיית משקאות מוגזים.

במסגרת המחקר חולקו התלמידים לפי הישגיהם הלימודיים ונבחנה תזונתם. התוצאות הראו כי 68% מהתלמידים המצטיינים הקפידו על תזונה מאוזנת שכללה אכילת ירקות לפחות פעם ביום, צריכה של מוצרי חלב ושתיית מיצים טבעיים ולא מלאכותיים. 
לעומתם, התלמידים הנכשלים שציוניהם 60 ומטה דיווחו כי רובם אינם צורכים ירקות ולו פעם אחת ביום. נוסף לכך, הם שותים הרבה יותר משקאות מוגזים ומלאכותיים ביחס לשאר התלמידים.

סטודנטיות לומדות (אילוסטרציה). צילום: אינג אימג'
סטודנטיות לומדות (אילוסטרציה). צילום: אינג אימג'


צוות החוקרים, שמדגיש שלתזונה נכונה יתרונות בשלל היבטים, ממליץ לציבור להכניס שינויים לתזונת הילדים גם אם הם קטנים, כמו הוספת חסה לכריך או בננה לקינוח. לטענתם, חשוב שהציבור יבין את ההשלכות הרבות שיש לתזונה נכונה, במיוחד בקרב ילדים, ואת ההשפעה שיש לה לטווח הארוך, הן מבחינה בריאותית והן באשר להישגיות בלימודים. 

ישראל ניצבת במקום השני בעולם בהשמנת יתר בקרב ילדים. במערכת החינוך מודעים לחשיבות התזונה הנכונה ומנסים לחנך את תלמידי ישראל להרגלי תזונה טובים מגיל צעיר. 

"הבריאות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות החינוכי, לא פחות ממתמטיקה, אנגלית או תנ"ך", טוענת רויטל אדמוני, מחברת תוכנית הלימודים "אוכלים בריא - דרך החושים" במשרד החינוך.